Acasa » Stiri » Peugeot 208 T16 Pikes Peak este gata

Peugeot 208 T16 Pikes Peak este gata

Postat in 24 aprilie 2013
/
Comments are off for this post

Peugeot_208_Pikes_Peak_11Celebra cursa, supranumita si “Cursa norilor”, care are loc pe 30 iunie, este un soi de Sfant Graal pentru producatorii auto si pentru pilotii dornici de senzatii tari.

Pentru a castiga cursa, care se desfasoara contra-cronometru, pilotii folosesc tot soiul de mutanti tehnologici desprinsi parca din filme SF, care sunt nevoiti sa alerge pe un drum care masoara aproximativ 20 km (12,42 mile) si urca 1440 m.

Solicitarile mecanice sunt extreme, iar altitudinea ridicata pune mari probleme motoarelor aspirate, astfel ca majoritatea bolizilor sunt supraalimentati pentru a face fata lipsei de oxigen.
La fel sta si cazul cu mutantul Peugeot 208 T16 Pikes Peak, care nu mai are nicio legatura cu Zen-mobilul testat de noi cu ceva vreme in urma.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak

Peugeot 208 T16 Pikes Peak a fost pregatit intensiv pe circuit

Peugeot nu este la prima aventura in celebra cursa, castigand chiar 2 editii.
Prima editie a fost castigata in 1988 cu un Peugeot 405 T16, pilotat de Ari Vatanen, iar in 1989 cu pilotul american Robby Unser.
Trebuie mentionat faptul ca, incepand cu 2011, cursa se desfasoara exclusiv pe asfalt, intregul drum fiind refacut.
“Sub capota” se afla un motor V6 de 3,2 litri, montat central, supraalimentat, care este capabil sa dezvolte… 875 CP!
Da, ati citit bine, pilotul trebuie sa puna pe soseaua montana 875 CP.
Daca se adauga masa proprie de numai 875 kg, ajungem la un raport putere/masa proprie de numai 1 CP/1 kg!
Pregatiti-va sa cititi despre aparitia unor OZN-uri pe 30 iunie…

Peugeot 208 T16 Pikes Peak in profil

Peugeot 208 T16 Pikes Peak in profil

Pilotul va putea accelera de la 0 la 100 km/h in numai 1,8 secunde, respectiv 4,8 secunde pana la 200/km.
Viteza maxima anuntata este de aproximativ 240 km/h si poate fi atinsa in 7 secunde de la plecarea de pe loc. Pe romaneste, Peugeot T16 Pikes Peak poate sa faca de rusine absolut orice hipercar modern omologat pentru circulatia stradala.
Pentru ca este o cursa ce presupune parcurgerea a nu mai putin de 156 de viraje, multe fiind adevarate ace de par, franele conteaza mai mult decat motorul, astfel ca leul francez dispune de discuri carbon-ceramice, cu diametrul de 380 mm pentru rotile din fata, respectiv 355 mm pentru cele din spate, actionate cu ajutorul unor etriere monobloc fabricate din aliaje ultrausoare.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak

Peugeot 208 T16 Pikes Peak

Aceste discuri de frana isi gasesc locul in interiorul unor jante 18×13 inci,care imprumuta tehnologia celor folosite in Formula 1, fiind incaltate cu anvelope Michelin 31/71×18.
Pentru a asigura rigiditatea structurala si protectia pilotului in caz de accident, Peugeot 208 T16 Pikes Peak a fost construit in jurul unei structuri tubulare din otel, care ne arata, de altfel, ca acest model nu foloseste decat cateva elemente de design de la modelul de strada, fiind astfel folosit pentru a promova micul leu citadin.

Nu negam faptul ca suntem “petrol-heads” si ne-am dori asa ceva, dar am trecut de varsta in care credem in Mos Craciun, insa asta nu ne impiedica sa ne rugam din sufletele noastre de copii pentru intalnirea acestui “animal” pe strada.  Sau pe un circuit…

Peugeot 208 T16 Pikes Peak

Peugeot 208 T16 Pikes Peak alaturi de legendarul 405 T16

Asteptam cu interes infruntarea titanilor din vara si suntem tare curiosi daca vom asista la un nou record, poate chiar european, tinand cont de faptul ca actualul record este detinut de Rhys Millen, fiind obtinut la volanul unui Hyundai Genesis Coupe in 2102, iar timpul sau a fost de 9 minute si 46,164 secunde.

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed