Participarea mea la lansarea noului Ford Kuga s-a perecut intr-un stil blitzkrieg.
Teo (Hossu) nu a putut participa, pentru ca avea “de dat la sapa” trei zile cu ocazia Raliului Brasovului, asa ca i-am luat locul in echipa ce reprezinta AJAR si am dat bice.
Mi-am dat seama ca nu va fi o lansare oarecare din clipa in care am deschis emailul.
Acolo am gasit un link si un formular.In care am completat ce vreau sa mananc. Apoi cum vreau sa ma distrez. Apoi ce program de spa doresc…
“A venit Craciunul si eu nu am stiut?”. Asta a fost primul gand. Apoi am zis ca nu e cazul sa ma entuziasmez ca un adolescent inaintea primului sarut cu o fata frumoasa si am asteptat Ziua Z.
Am stabilit detaliile cu Mandu, care trebuia sa ma ia de la Gradina Botanica la “o nine hundred hours”, unde am si fost, in taxi.
Problema este ca… mi-am uitat portofelul acasa…Am blestemat toti zeii si toti dusmanii, mergand pana la rudele de gradul 55 si am ajuns sa ma urc in Kuga, abia la ora 11, in piata Charles de Gaulle.
Cu Mandu la Volan, noul Kuga, vopsit intr-un kaki metalizat, lasa sa se inteleaga ca ofensiva Ford a inceput de-a binelea, iar el reprezinta doar un element dintr-un corp expeditionar bine pus la punct cu o strategie ce promite sa rastoarne putin ordinea actuala.
Noul Ford Kuga seamana, dar nu rasare, cu vechiul. Este un pic mai lung, un pic mai scund si un pic mai dragut. Urcat la interior am observat ca este muuuuult mai misto decat vechea generatie.
Adio plastic de pix si butoane facute parca in Primul Razboi Mondial, si bun venit tehnologiilor secolului 21.
Fiind ultimul sosit, am avut onoarea de a sta pe bancheta din spte, unde am inceput sa turui cu Mandu si cu un baiat de la Automarket, al carui nume, spre rusinea mea, l-am uitat acum, in timp ce scriu aceste randuri.
In doi timpi si trei miscari am si ajuns la Ploiesti pentru aprovizionarea cu cafea, ocazie cu care am si tras cateva poze cu camera foto din dotare. Pentru posteritatea digitala a internetului.
Masina asta va fi, cu siguranta, un succes comercial, mai ales pentru faptul ca nimeni nu stie ce vine din spate, iar rivalii stau linistiti. Inca…
Inainte de a parca in curtea hotelului Alpin din Poiana Brasov,am facut cateva fotografii pentru ilustratie, apoi am predat masina asteptand cu nerabdare sa o testez.
Ne-am cazat intr-un apartament in care mi-am dat seama ca mi-as putea petrece restul vietii… Ganditi-va putin… Hotel de 5 stele, finisaje impecabile si o priveliste de vis… Plus un minibar plin si o piscina semi-olimpica la subsol.
A urmat conferinta de presa unde am aflat lucruri la care nu ma asteptam. Cum ar fi faptul ca noul Kuga geme de tehnologie de ultima ora si va fi un aisberg de temut in fata Titanicului din Volfsburg, care este principalul sau candidat.
Practic, in momentul de fata, avem de-a face cu cel mai avansat SUV compact Ford din toate timpurile, dotat cu o tehnologie ce poate fi intalnita doar la modelele premium, cu preturi mai mari cu cel putin 50%, iar, in unele cazuri, chiar cu 100%!!
Motorizarile oferite sunt cele mai economice din clasa lor, uneori cu pana la 15% mai economice decat cele ce pun in miscare rivalii din clasa.
Materialele folosite la interior sunt mai placute la atingere si au caracteristici fonoabsorbante cu mult sporite, in timp ce piesele au tolerante mai mici de asamblare, toate aceste detalii transformand noul Ford Kuga intr-unul dintre cele mai dezirabile automobile din clasa sa si o alternativa demna de luat in seama pentru orice persoana care are nevoie de spatiu si mobilitate, insotite de cea mai buna tehnologie, la un cost mai mult decat corect.
Ca tot vorbim de costuri, desi nu va fi cel mai ieftin model din clasa, noul Ford Kuga este deja si va fi cel mai bine echipat model din clasa de pret in care se afla.
Practic, Ford a preluat strategia asiaticilor, oferind o oferta cvasicompleta de echipare, pentru un pret la care multi dintre rivalii sai nu au nici macar scaune cu reglaje electrice, ori climatizare automata.
Noul Ford Kuga vine echipat cu climatizare automata la un nivel de pret la care concurenta ofera doar climatizare simpla
In plus fata de ei, Kuga vine echipat cu sistem de infotainment Sony, Adaptive Cruise Control, sistem de deschidere si inchidere a portbagajului fara atingere si cel mai eficient sistem de stabilitate dinamica actual.
Dupa o serie de intrebari stupide, de genul “ o sa gasim reductor pe Kuga?”, am ajuns in sala de recreere unde am vorbit despre orice, numai masini nu.
Biliard, bautura, prieteni, ping pong, air hockey si alte plante neproductive, numai bune de antrenat corpul si relaxat mintea.
Este evident ca nu m-am dus la culcare si m-au prins zorii petrecand in Vintage Pub din Basov unde am avut parte de o experiena ce mi-a schimbat viata, iar destinul mi-a dat o palma ce o voi simti zeci de ani de acum inainte, dar stiu ca am ajuns in apartament cu fix 2 ore inainte sa ma prezint la micul dejun…
Nu vreau sa fac un roman foileton a carui citire sa dureze mai mult decat a durat evenimentul Ford in sine.
Dar trebuie sa spun un lucru. Ford Kuga este dovada clara ca ofensiva Ovalului Albastru de recucerire a Europei a inceput, iar echilibrul “fau-ve-ului” nu mai este unul indiferent. Tocmai a devenit instabil…