Acasa » Eco » Probleme in Paradisul Tesla?

Probleme in Paradisul Tesla?

Postat in 3 august 2017
/
Comments are off for this post

de Dragos Grigore

 

Nu am gasit un titlu mai bun, care sa evite click-bait-urile si mizeriile de cancan.

Lucrurile stau simplu: Tesla pierde bani si face asta intr-un mod fabulos: desi a raportat o crestere a veniturilor anuale cu 90%, raportandu-se la trimestrul al doilea, incheiat pe 30 iunie, iar suma incasata este de 2,3 Miliarde (!) de dolari, pierderile operationale au sarit de 336 milioane de dolari, iar actionarii nu sunt tocmai fericiti.

Mai mult, tocmai au iesit la suprafata rapoarte din care aflam ca peste 63000 de clienti si-au retras depozitul intial si au anulat comanda pentru noua minune, numita Model 3.

Acum, ce-i drept, dupa ce a fost anuntat un ret de 35000 USD, iar modelul cel mai comandat va depasi 55000 USD, probabil ca a existat o dezamagire. Mai mult, spre deosebire de Model S, Modelul 3 nu aduce reincarcarea gratuita pe viata, ci contra-cost. Cel mai probabil, insa, decizia de anulare a comenzilor a vent de la intarzierile inregistrare pe fluxul de productie, care nu este punctul forte al companiei americane. La fel cum nu sta bine nici la capitolul service, dar asta este o alta poveste.

Pe de alta parte, trebuie sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului: Tesla a cutremurat fundatia industriei auto si a reusit sa faca ce nu au putut TOTI jucatorii de pe piata auto in ultimii 130 de ani.

Tesla Model S umileste pe sfertul de mila aproape orice masina decide sa i se alature, iar viitorul automobilelor electrice este mai aproape decat credeam ca va fi posibil vreodata.

Mai mult, Elon Musk a anuntat ca vin comenzi noi intr-un ritm  de aproximativ 1800 pe saptamana, iar tendinta este constanta.

Personal, mi-a placut cum a pus el problema anularii comenzilor: “ daca ai un restaurant unde vinzi hamburgeri, iar timpul de asteptare este de 1-2 ore, te superi sau te ingrijorezi pentru ca iti pleaca 10% din cei asezati la coada”?

Productia a crescut la 25704 unitati in trimestrul doi, adica o crestere de 40% comparata cu anul trecut, iar asta nu poate decat sa dea sperante.

Dar sperantele sunt doar pentru cumparatori, nu si pentru muncitorii din fabrica Tesla din Freemont.

Aici lucrurile nu sunt deloc roz, acestia acuzand compania ca le neaga dreptul de a organiza sindicate, acuzand numeroase accidente, care ar fi putut fi prevenite daca ar fi avut acces la planul de prevenire al accidentelor din manualul companiei.

Mai mult, salariile nu sunt cele mai bune. Salariul de inceput pentru un “ asociat de productie” incepe de la 18 USD/ora, care este mult sub media de 25,58 USD/ora pentru muncitorii din fabricile auto americane.

Doar timpul ne va spune daca Musk a avut o mana astigatoare.

 

Articole similare