Acasa » Eco » Smart prezinta conceptul Vision EQ ForTwo

Smart prezinta conceptul Vision EQ ForTwo

Postat in 30 august 2017
/
Comments are off for this post

de Dragos Grigore

De ceva vreme tot auzim ca Mercedes-Benz vrea sa dea piept cu Tesla si, daca poate, sa dea cu ea de pamant.

Au inceput prin a oferi un sistem de stocare a energiei electrice similar cu Tesla Powerwall.

Apoi au anuntat ca vor lansa, in viitorul apropiat, o intreaga linie de modele electrice, pornind de la supermini-uri  si sedanuri pana la SUV-uri 100% electrice.

Pentru Frankfurt 2017 au pregatit mai multe surprize, iar una dintre ele este Smart Vision EQ.

Din imagini se observa ca accentul este pus pe utilizarea urbana si interconectata. De asemenea, in partea frontala nu are calandru, dar are un display de mari dimensiuni de inalta rezolutie. Interiorul nu este mai prejos, fiind dotat un un mega-display, care se intinde pe toata suprafata plansei de bord, in timp ce canapeaua, pentru ca alt nume nu-mi vine, se poate imparti in doua locuri individuale printr-o cotiera rabatabila, care se ridica de la nivelul sezutului, fix intre cele doua locuri.

Inca nu stim daca va fi un automobil pentru uz individual sau va fi un “urban pod”, pentru uz public pe baza unui abonament, dar este salutar modul in care Mercedes-Benz “ataca” problema mobilitatii urbane, precum si pe cea si a propulsiei electrice.

Mai mult, nu trebuie sa ai un ochi format pentru a observa absenta volanului si a pedalelor, semn ca Mercedes-Benz aduce o surpriza pe piata automobilelor autonome. Una din imagini arata displayul exterior frontal aratand o adresa, “11th Street”, iar asta poate fi un indiciu vizavi de modul autonom de functionare. Practiv, vor fi automobile destinate uzului public, fara a fi nevoiti sa impartiti spatiul util decat cu maxim un co-pasager/amic/coleg.

Mai mult, Mercedes-Benz a “strecurat” si o posibila statie de incarcare dotata cu panouri fotovoltaice de mari dimensiun ce implica si o productie ad-hoc a energiei electrice utilizata pentru incarcarea bateriilor.

Producatorul german nu a dat detalii tehnice, dar banuim ca nemtii vor folosi o solutie tehnica similara cu cea utilizata de Renault pentru micul Twizy, mai ales daca tinem cont de trei elemente:

  1. Ambele vehicule au gabarit similar;
  2. Destinatia este similara – utilizare urbana pe distante mici/medii;
  3. Mercedes-Benz si Renault colaboreaza de ani buni pentru productia comuna a modelelor, inclusiv Smart ForFour/Renault Twingo.

Vom reveni cu detalii de la Frankfurt, in 2 saptamani.

 

Articole similare