Daca ar fi fost sa las haterul din mine sa scrie articolul , titlul ar fi fost “Subar lanseaza noul RAV4”, dar s-ar fi oparit cativa prieteni de-ai mei si am zis ca nu merita asta. Eu urasc Toyota. Ca sa stim cum stam.
Revneind la subiect, noul RAV4 a fost lansat in cadrul Salonului Auto de la New York, care va fi deschis publicului in perioada 30 Martie – 08 Aprilie. Zic asta pentru cei care, poate, au drum prin zona…
Inainte de deschiderea pentru publicul larg, presa are doua zile la dispozitie pentru a-si face treaba in liniste, iar Toyota a profitat de ocazie pentru a-si lansa noul RAV4.
Pentru cine nu stie, Toyota RAV4 este cel mai vandut SUV din Statele Unite ale Americii, cu peste 400.000 de unitati vandute in 2017, asadar era natural sa lanseze noul model pe teritoriu american.
Noul model vine cu un design actualizat si cu un interior modernizat, atat tehnologic cat si ergonomic.
Exteriorul, din punctul meu de vedere, propriu si personal, pe persoana fizica, seama izbitor de mult cu Subaru, prin pozitionarea grilei, designul ei etc.
Dar m-am obisnuit cu sistemul “copy-paste” al celor de la Toyota si voi lasa treburile asa cum au picat.
Noul RAV4 este mai mare decat vechiul model, cresterea in dimensiuni fiind aplicata atat ampatamentului cat si ecartamentelor, pentru o tinuta de drum imbunatatita.
Interiorul a plecat din anii ’90 ai secolului trecut si vine cu o imagine improspatata si mult, foarte mult, imbunatatita.
Sistemul multimedia are un ecran modern, tip “floating screen”, sistemul audio e produs de JBL, iar butoanele par a face parte dintr-o masina moderna, nu din sedanul bunicului.
Maneta care comanda cutia de viteze pare un pic “sovietica”, dar, probabil, cineva mai destept decat mine s-a gandit la asta si a lasat-o asa.
vitezometrul este montat in pozitie centrala si este, de fapt, un ecran cu cristale lichide, programabil sa afiseze orice alege soferul.
Sistemele de siguranta pasiva au fost aduse la zi, noul RAV4 putand fi dotat cu sistem de avertizare a parasirii benzii de rulare cu asistenta (prin activarea sistemului de directie pentru a face mici ajustari de traiectorie), sistem de citire a semnelor de circulatie, sistem de prevenire a coliziunilor frontale cu vehicule, pietoni si/sau biciclisti, iar lista poate continua.
In ceea ce priveste motorizarile, Toyota propune doar motorizari alimentate cu benzina, inclusiv pentru variantele hibridizate.
Se pare ca vor fi cinci versiuni pe benzina puse in miscare de un “patru cilindri in linie” cu cilindreea de 2,5 litri, botezat Dynamic Force, precum si patru versiuni hibride ale aceluiasi motor, care va face parte din sistemul Toyota Hybrid System II (THS II).
Per total, se pare ca Toyota a invatat bine reteta succesului si nu se teme sa o aplice, iar asta va face viata tot mai grea producatorilor americani.
Pentru cei dornici de performante sporite, toyota va oferi si un model XSE, care nu stim inca ce-I poate pielea, dar vom afla cat de curand.
Pana atunci, lasam clipul celor de la Carscoops sa va arate despre ce e vorba.