Daca vi se pare cunoscut numele, nu gresiti. Este vorba despre orasul italian Portofino, ales pentru cel mai nou cabriolet italian.
Cei de la Ferrari spun ca au ales acest nume ca un omagiu pentru unul dintre cele mai frumoase orase italiene, sinonime cu luxul si eleganta.
Cam ce vrea sa transmita un Ferrari, de altfel.
Modelul acesta vine sa inlocuiasca modelul California T, oferind un hard-top, 2 locuri in spate, utilizabile de copii probabil, precum si un portbagaj suficient de mare pentru bagajele necesare unei scurte escapade. Cu acoperisul ridicat, probabil.
Noul GT din Maranello este pus in miscare de un V8, cu cilindreea de 3855 cmc, capabil sa puna pe sosea 600 CP, cu 40 CP mai mult decat California T. Momentul maxim de 760 Nm este atins la 3000 rpm si ramane constant pana la 5250 rpm, suficient pentru a permite reprize demne de un supercar.
Prima suta de km/h este atinsa, cu plecare de pe loc, dupa 3,5 secunde (da, este mai lent decat noul M5), iar viteza maxima anuntata este de „peste 320 km/h”. Asta nu prea o cred, tinand cont de faptul ca au mai fost Ferrari despre care se spunea ca pot sa depaseasca 320 km/h si care nu au atins nici macar 300…
O premiera pentru italieni o reprezinta servodirectia electrica EPS – Electrical Power Steering, care, zic ei, permite un control mai bun al vehiculului intr-o stransa colaborare cu a treia generatie a diferentialului spate controlat electronic – E-Diff3.
O alta premiera o reprezinta farurile dotate cu tehnologie LED (adio xenon!), care ajuta la stabilirea unei impresii de latime, atat apreciata la masinile sport, deoarece implica o stabilitatea laterala excelenta, demna de un vehicul destinat sa alerge pe circuitele auto, nicidecum pe soselele de coasta ale Italiei.
Daca prima impresie lasata indica sportivitate, odata ajunsi la interior ne este atrasa atentia catre confort.
Cabrioletul italian are scaune electrice ajustabile pe 18 directii, sistem multimedia cu dislpay tactil de 10,2”, precum si un sistem de conditionare a aerului din cockpit imbunatatit, toate acestea indicand faptul ca s-a cautat realizarea unui GT confortabil, inainte de toate.
Nu se stiu detalii despre preturi, dar, probabil, le vom afla la Frankfurt. Nu ca ar conta…