Alfa Romeo nu a fost cel mai rapid constructor si nici cel mai adaptabil, tinand cont de faptul ca este ultimul, dar ultimul (!) mare constructor european care a lansat un SUV pe piata.
Desi ne-a “amenintat” cu sublimul Kamal prin 2003, totul s-a dus la vale si am fost lasati cu ochii in soare. Pret de 13 ani si niste luni, care au trecut peste conceptul amintit mai sus si a sters orice gand ca Alfa Romeo va mai face ceva in sensul acesta.
Lucrurile au luat o alta directie de ceva vreme, iar Alfa Romeo a demonstrat ca asteptarea a avut un sens sau scop.
Stelvio. Acesta este numele celui mai frumos SUV non-premium, pe cale sa devina premium foarte rapid. Aproape la fel de rapid cum atinge prima suta de kilometri pe ora cu plecare de pe loc, versiunea sa Quadrifoglio.
Adica vreo 4 secunde, sau mai putin, ajutat de un V6 de 2,9 litri, capabil sa arunce pe asfalt 510 cai putere!
Da, la fel ca Giulia Quadrifoglio, Stelvio vrea sa spulbere tot ce intalneste in cale, iar asta nu mai pare o simpla dorinta.
Daca exteriorul este mai sexy decat Monica Belucci in zilele ei de glorie, interiorul este perfect echilibrat si aduce tot ce e nevoie pentru a-l aseza la masa cu orice “greu” din piata, fie el german, italian sau american.
Cutie de viteza cu comanda electronica, sasiu adaptiv si o ergonomie ce pare exemplara, cel putin din poze. Si un buton Start/Stop montat pe volan, ca doar are gene de Ferrari in ADN-ul sau.
De la celalalt frate, Maserati Levante, se pare ca imprumuta sistemul de tractiune integrala, comandat electronic pentru a se agata de fiecare centimetru patrat de drum intalnit, indiferent cu e este acoperit.
Pentru muritorii de rand, Alfa promite sa ofere o versiune mai “normala”, dotata cu un motor cu patru cilindri, care pune la bataie 280 CP, arhisuficienti sa faca un Porsche Macan sau Jaguar F-Pace sa transpire.
Iar astea nu vor fi singurele reactii ale concurentei. Si nici ale doritorilor.
Doar ca mai avem de asteptat. Si de visat. Sau de apucat sa facem economii.