Acasa » Stiri » Bentley Continental 2018

Bentley Continental 2018

Postat in 30 august 2017
/
Comments are off for this post

de Dragos Grigore

Pentru ca sunt fan Bentley am decis ca numele este suficient pentru aceasta stire.

Pentru ca, serios vorbind, ce titlu poti inventa pentru unul dintre cele mai frumoase GT-uri de superlux de pe planeta?

Dupa 15 ani de la lansarea primului „Conti” GT, Bentley dezveleste cel mai nou model, care beneficiaza de o platforma total noua si perfect integrata in prezentul high-tech, avand sanse mai mari de mentinere in top, chiar si peste ani buni.

Apartenenta la familia VW a fost de bun augur pentru producatorul „celor mai rapide camioane din lume”, cum le botezase nimeni altul decat Ettore Bugatti.

Noul Continental GT pastreaza silueta vechii generatii, prelucrand detaliile intr-o nota neo-clasica, dar moderna in acelasi timp.

In partea frontala se observa calandrul marit si pozitionat ceva mai jos, precum si noile faruri cu tehnologie LED, care amintesc de conceptul EXP 10 Speed 6.

Desi a pastrat proportiile, noul Continental GT are un ampatament marit cu 13 cm, „de vina” fiind utilizarea platformei MSB, folosita si de Porsche Panamera.

Revenind la proportii, Continental GT vine echipat, „de serie”, cu jante de 21 de inci, dar, pentru doritori, exista optiunea montarii unor jante cu diametrul de 22 de inci.

Interiorul, ultra-luxos de altfel, aduce luxul sportiv la noi standarde, iar aici nu este vorba doar de marketing. Comunicatul oficial al britanicilor mentioneaza ca se folosesc pana la 11 mp de furnir de lemn, montat manual, pentru decorarea interiorului, doar aceasta operatiune necesitand noua ore de montaj. Noua! Adica suficient timp sa iasa de pe poarta fabricii din Toledo, SUA, a nu mai putin de 360 de Jeep Wrangler…

Instalatia audio stnadard include 10 difuzoare, pentru o putere instalata de 650 W. Daca nu sunt suficienti, exista optiunea sistemului Bang & Olufsen, cu o putere de 1500 W si 16 difuzoare. Daca nici astia nu sunt suficienti, Bentley ofera, in premiera, sistemul cu 18 difuzoare si 2200 W produs de Naim, capabil sa satisfaca si cei mai fini melomani. Sau pe cei care vor sa etaleze bogatia, pentru ca nu vine pe bani putini. Din ce stim, sistemul audio Naim costa vreo 7500 USD. Plus-minus cativa dolari…

Odata ajuns la volan, bordul ornamentat cu lemn, si bronz (!), arata ca orice bord de GT clasic: plansa cu multa „mobila”, ceasuri mari si usor vizibile si maneta schimbatorului de viteze cu logo-ul Bentley usor vizibil.

In momentul in care se porneste motorul, insa, partea centrala a plansei de bord se roteste si expune displayul tactil cu diagonala de 12.3 inci. Da, este acelasi sistem utilizat si de Porsche Panamera, daca asta intrebati…

Surpriza vine, insa, de la alt truc. Pentru ca, sa fim seriosi, faza cu mascarea navigatiei nu e cine stie ce. Audi A8 o face din 2004… Ei bine, modulul acela are si un al treilea mod, care mascheaza displayul si dezvaluie trei indicatoare din bronz: termometru, busola si cronometru… Probabil pentru cei viteji care vor sa alerge putin pe circuit. Sau pe un drum liber, cine stie?

Soferul viitorului Bentley Continental GT va avea la dispozitie cea mai noua iteratie a motorului W12 TSI al casei VAG, care produce 626 CP si 900 (!) Nm. Suficient cat sa impinga GT-ul de lux de la 0 la 100 km/h in 3,7 secunde si sa continue accelerarea pana la atingerea vitezei de 333 Km/h.

Nu ne ramane decat sa asteptam lansarea oficiala, la Salonul Auto de la Frankfurt, si sa vedem tot ce poate sa faca. Ca de cumparat unul nu prea e cazul…

Articole similare