Citroen incepe sa-si recapete statutul de marca avangardista, iar asta ii ajuta in marketing, dar si in piata.
Dupa ce si-au revenit, gratie injectiei de capital chinezesc, francezii au inceput o ofensiva ale carei roade nu au intarziat sa apara.
Intrati relativ tarziu pe piata electricelor, PSA au lansat modelul E-Mehari pentru a incerca marea cu degetul, prin asocierea, in productia unui model, cu marca de lux lansata de Andre Courrèges realizand astfel primul vehicul electric cu eticheta „”French Origin Guaranteed”.
Un automobil „fun-to-drive” si 100% electric, numai bun pentru a face o plimbare prin Provence sau pe soselele Coastei de Azur, e-Mehari vrea sa readuca spiritul anilor `60 cand era mai misto sa mergi pe coasta franceza cu un buggy sau o decapotabila ieftina, decat cu un GT si cu lant cu diamante la gat, accentul fiind pus pe ideea de a “trai” viata, nu doar a “arata” cum se traieste…
Acum, pentru cei care nu sunt in tema, acest e-Mehari „Styled by Courrèges” nu este prima aparitie pe piata.
La Salonul Auto de la Geneva, cele doua companii franceze au prezentat un concept car cu aceeasi eticheta, doar ca era alb si decapotabil.
Actuala reiteratie a lui e-Mehari „Styled by Courrèges” este un model de serie, gata sa fie condus de oricine si oricand.
Spunem oricand pentru ca avem de-a face cu un vehicul dotat cu acoperis rigid, hard top, precum si cu geamuri laterale.
Astfel ca poate face fata cu brio vremii capricioase din toamna ce va sa vina. Sau chiar si iarna, de ce nu? Garda la sol a fost marita cu 20 mm, aripile au fost usor evazate si dotate cu protectii de plastic, iar interiorul poate fi climatizat fara probleme.
Post-production : Astuce Productions
Nu vom intra in detaliile primite in comunicatul de presa, dar vom scoate detaliile importante.
In primul rand este 100% frantuzesc, iar compania mama bate moneda pe asta. Bateriile sunt produse de Bolloré Group. Bateria de acum ulatori este de tip LMP® (Lithium Metal Polymer), fiind testate pret de 150 milioane de kilometri, timp in care au dovedit ca nu sufera modificari de performanta datorate fluctuatiilor de climat. Adica FIX cat ar fi nevoie sa faci un drum de aici pana la Soare fara sa ai probleme cu bateria. Doar ca ar dura ceva sa ajungi acolo…
Post-production : Astuce Productions
Bateriile di dotare asigura o autonomie de aproximativ 195 Km in testare standard NEDC (New European Driving Cycle), deci vreo 120-150 in conditii normale. Incarcarea va dura aproximativ 13 ore, la o priza normala de casa, dotata cu un circuit capabil sa suporte 10 Amperi, respectiv 8 ore in instalatiile de 16 Amperi, atat casnice cat si statiile publiv Autolib.
Proprietarii de E-Mehari „Styled by Courrèges” vor deschide masina prin utilizarea unui emitator RFID mascat in breloc, care trebuie doar apropiat de parbriz. Si atat. Masina este deschisa si poate fi folosita. Dupa ce o scoti din priza, evident…
Post-production : Astuce Productions
Un detaliu interesant este dat de sistemul de avertizare a pietonilor, deoarece, fiind un vehicul 100% electric, este aproape 100% silentions. Astfel, la rularea cu viteze mai mici de 30 km/h, E-Mehari „Styled by Courrèges” are in dotare un emitator de sunete care face auzita masina.
Pentru amatorii de cifre si detalii tehnice, putem da urmatoarele informatii:
Dimensiuni
Lungime: 3,80 m / Latime: 1,73 m / Inaltime: 1,65 m
Capacitate portbagaj: 200 litri (+78 litri in compartiment ascuns) /800 litri cu bancheta rabatata
Masa la gol: 1483 kg
Motor
Putere maxima: 50 kW
Moment motor: 166 Nm pana la 3700 rpm si 140 Nm peste 3700 rpm
Autonomie: 195 km NEDC
Capacitate baterie acumulatori: 30 kWh
Performante dinamice
Viteza maxima: 110 km/h
Acceleratie 0-60 km/h: 7.3 s