Acasa » Eco » BMW propune o strategie imbatabila de viitor

BMW propune o strategie imbatabila de viitor

Postat in 9 august 2017
/
Comments are off for this post

BMW mizeaza pe viitorul pietei auto pentru a putea planui versiuni hibride, electrice si pe combustie pentru modelele sale de baza.

Nu incap dubii ca cererea pe piata va alimenta imaginatia celor de la BMW care se orienteaza spre alimentare electrica.

Harald Krueger, directorul general de la BMW, spune ca numarul de vehicule electrice care urmeaza sa fie vandute intre 2020 si 2025 ramane imposibil de estimat la fel ca numarul de masini hibrid sau motoare cu combustie. Din acest motiv, compania trebuie sa aiba un as in maneca: sa poata oferi pietei toate variantele de mai sus.

Abordarea ar putea sa-i determine pe fabricanti sa abadoneze acele fabrici care nu pot tine pasul cu schimbarile de strategie ale firmei. Strategia ii va impinge pe producatori,  precum BMW, sa dezvolte platforme care sa poata sa faca alimentarii electrice si a motoarelor cu combustie.

Crossover-ul X3 si sedanul Serie 3 sunt printre primele vehicule care ar putea, cel mai probabil, sa se adapteze tuturor tipurilor de alimentare electrica.

BMW a confirmat de ceva vreme ca va lansa un X3 electric in 2020 si un vehicul electric serie 3 este asteptat sa apara in jur de 2019 sau 2020.

Oliver Zips, membru BMW care supravegheaza productia, sustine aeeasi politica a flexibilitatii pe care o adopta mai nou compania: “Strategia pentru viitor este sa integram toate tipurile de alimentare, chiar daca motorul functioneaza numai pe baterie electrica, este hibrid sau doar motor cu combustie.” In continuare, el adauga ca ordinea in care versiunile unui model vor aparea este aleatorie pentru ca cererea ramane inca necunoscuta.

Noul concept va atrage dupa sine investitii in fabricile de asamblare BMW.Cel mai relevant exemplu e acel al lanturilor de magazine care vor fi nevoite sa schimbe bateriile pentru a putea intra in podeaua masinii.In acest caz, planul este sa deschida un sector paralel in cadrul lantului de magazine pentru a asambla podelele de diferite forme, iar apoi totul va fi pus cap la cap intr-o statie comuna de asamblare.

Calculand greutatea bateriilor EV, acestea ar trebui asamblate intr-o locatie apropiata de fabrica, pentru a evita costurile de transport.

Ca sa demonstreze ca lucrurile pot fi usor de pus pe roate, Zipse a dat ca exemplu fabrica din Spartanburg care asambleaza crossovere X5 cu varianta hibrid inclusa in linia de productie, iar pasul pana la asamblarea vehiculelor cu baterie electrica este unul foarte mic. Mai mult, fabrica a produs 25000 de modele hibrid X5s de cand productia a inceput in 2015, asadar, Spartanburg va putea fi cu usurinta adaptat sa asambleze modele de vehicule electrice si va putea produce cele trei versiuni pe care le cere strategia BMW.

Desi lucrurile par sa se indrepte intr-o directie bine stabilita, Krueger anticipeaza pericolul distrugerii brand-ului in cazul in care productia de vehicule electrice se va rupe de cea a automobilelor stadard: “Ai propria ta afacere de moda veche si alta afacere moderna, iar intre ele ai omorat brand-ul.”

Articole similare