Acasa » Stiri » Ferrari reinvie trecutul?

Ferrari reinvie trecutul?

Postat in 10 august 2017
/
Comments are off for this post

de Ilinca Dragomir

Probabil ca ati auzit de curand de initiativa Volkswagen de a construi un microbuz vintage adaptat secolului nostru. Poate ca da sau poate ca nu.

In orice caz, articolul este despe Ferrari, care in momentul de fata se gandeste la o posibilitate similara, de a readuce la viata vechiul model sport Dino. In cazul companiei Ferrari, asta ridica probleme destul de grave pentru ca ar pune in pericol calitatea numarul 1 a marcii: exclusivitatea.

CEO-ul Ferrari, Sergio Marchionne, a spus ca opiniile sunt impartite cand vine vorba de managementul productieiauto sau daca sa puna sau nu in actiune planul privind vechiul model sport.

“Nu toata lumea este de acord ca ideea este buna”, mai adauga acesta.

Ideea reinventarii autovehiculului Dino este tergiversata, spune tot Marchionne intr-o convorbire cu analistii de piata in care incearca sa anticipeze rata succesului.

Marchionne a spus ca ar fi periculos sa micsoreze pretul unui Ferrari. A mai comentat ca nu este sigur daca micsorarea pretului ar atrage neaparat clientii mai tineri, pentu ca in Asia exista deja o clientela substantiala constituita din oameni “fenomenal de tineri”. Tot el a adaugat: “Trebuie sa gasim cai de a-i atrage pe clienti catre valorile traditionale cum ar fi stilul, performanta si motorul inainte de a scadea marcii”.

Fostul presedinte al consiliului de administratie de la Ferrari, Luca di Montezelmo nu a vrut sa ia  considrare lansarea piata a unei noi versiuni a lui Dino, dar posibilitatea a revenit cand Marchionne a preluat functia in 2015.

Marchionne tinteste sa ridice profiturile de la Ferrari, crescand numarul de livrari fata de cel impus, de 10,000 de masini. Pentru a atinge asta, Ferrari va avea nevoie sa atraga alte categorii de clienti, nu numai pe cei atrasi de masini cu 8 sau 12 cilindri. Drept dovada ca atitudinea lui Marchione este de nestramutat, el a anuntat inca din 2005 ca lansarea unui model V-6 ca Dino “nu este un <<daca>>, ci un <<cand>>.”

Un model Dino ar putea incepe de la 150,000 de euro, cu aproximaiv 20% mai putin decat cel mai ieftin model al lor, California T, care incepe de la 190,000 de euro.

Un alt analist, George Galliers, spune ca decizia Ferrari de a construi o masina V6 atrage dupa sine responsabilitati: madelul va trebui sa asigure un grad de confort mai ridicat decat al altor producatori auto cum ar fi McLaren Automotive si Porsche.

Marchionne a decis ca se va ajunge la o concluzie clara privind planul de reactualizare a modelului Dino in prima parte a anului urmator.

El merge chiar ma departe, anuntand ca este posibil ca Ferrari sa lanseze  vehicule tip SUV sau crossover pentru “acei putini”, cum s-a exprimat el, dar care nu vor concura cu marci de masini sport cum ar fi Porsche.

Articole similare