Mercedes-Benz a confirmat recent viitoarea prezentare a hatchback-ului compact la show-ul auto din Frankfurt. Modelul va purta numele sub-brand-ului Mercedes, EQ, specializat pentru productia masinilor electrice. Modelul EQ A este al doilea lansat, dupa EQ C, iar imaginile oficiale ne arata o suprafata neagra, fina, o grila panou in aceeasi culoare si o serie de lumini grafice similare cu cele ale lui EQ C.
EQ si-a facut intrarea in lumea auto la show-ul de a Paris de anul trecut, unde a prezentat modelul EQ C in cadrul conceptelor de masini.
EQ A este asteptat pe piata inainte de 2025 si face parte dintr-un proiect in care s-au investit 10 miliarde de dolari. Modelul a fost conceput pentru a rivaliza BMW-ul i3 si hatchback-ul I.D. de la Volkswagen.
Desi sunt planuite modele mai luxoase si mai extravagante cu ar fi EQ E sau EQ S, viitorul EQ A ar constiti grosul vanzarilor EQ, urmand sa fie lansat la un pret mai mic de 40,000 de euro.
Construit pe noua platforma Mercedes, MEA, EQ A adopta o silueta coventionala, cu o linie a capotei bine definita pe fata fronala; cabina are cinci locuri si in spate prezinta un hatchback tip hayon.
In ce priveste dispunerea sistemlui de diretionare, Mercedes ne tine pe toti in suspans, lasand sa se inteleaga ca s-ar putea ca amplasarea sa fie mai simpla decat cea folosita de EQ C. Deducem ca EQ A ar putea primi un singur motor electric montat in partea frontala cu tractiune trimisa la rotile din fata printr-o cutie de viteze cu ratie fixa. Cum insa nimic nu este inca sigur, e posibil ca dispunerea sa aiba o perfomanta mai mare si sa fie asamblat un al doilea motor electric in cadrul axului de spate. Asta ar putea oferi tractiune integrala asemenea modelului EQ C, dupa cum anunta sursele de la Mercedes.
Mercedes a oficializat deja planurile de productie pentru EQ C, care va fi construit la fabrica din Bremen, si pentru alte modele din cadrul EQ, dintre care EQ E si EQ S. Acestea vor fi asamblate la principala manufactura Mercedes in Siendelfingen. Legat de EQ A Meredes nu ofera prea multe detalii, intrucat urmeaza prezentarea oficiala saptamana viitoare. Este sugerata fabrica din Rastatt care se va ocupa de o linie de productie speciala pentru masinile electrice.