Acasa » Eco » Iese la lumina ultimul model de la Jauguar: I-Pace

Iese la lumina ultimul model de la Jauguar: I-Pace

Postat in 9 august 2017
/
Comments are off for this post

 

Incet-incet sunt dezvaluite detalii despre noul model Jaguar I-Pace, iar fotografiile ne permit sa aruncam o privire chiar si in interiorul sau.

E adevarat ca nu e pentru prima data cand se obtin fotografii cu modelul acesta, dar pana acum nu au fost suficiente pentru a ne forma o imagine clara asupra modelului

Cabina a fost proiectata dupa detaliile conceptului prezentat la show-ul auto din L.A., la sfarsitul anului trecut, cu toate ca anumite elemente au fost regandite. La momentul actual, nu se poate spune despre masina surprinsa in fotografii ca va fi ceea ce vor cumpara clientii dupa 2018 pentru ca, se-ntelege, se afla inca in faza de pre-productie.

Ian Callum, directorul de design ne-a lasat sperante destul de mari spunand ca ceea ce a prezentat la show-ul auto din LA va reprezenta in proportie de 80% masina iesita din productie.In ansamblu, din pozele surprinse pana acum, viitorul  I-Pace pastreaza in mare parte profilul conceptului, dar banalizeaza anumite detalii care pareau spectaculoase in forma conceptualizata.

Din informatiile pe care Jaguar le-a dat despre motorizare aflam ca I-Pace poate parcurge in medie 300 de mile dupa o singura incarcare si va fi capabil sa accelereze de  0 la 100 km/h in aproximativ 4 secunde. Bateria de tip Li-Ion, cu capacitatea de 90kWh, este asezata intre punti, punand in miscare doua motoare electrice cu magneti permaneti pentru un total de putere care atinge 395 bhp si un cuplu de 700 Nm.

In ce priveste spatiul, modelul I-Pace are dimensiuni mai mici decat cel F-Pace (aproximativ 50 mm mai mic in imaltime, 90mm mai scund si 40 mm mai ingust). Ampatamentul este considerabil mai mare, +115 mm, creand mai mult spatiu in interior.

Design-ul exterior se asteapta sa fie cu adevarat inovativ pentru ca nu va mai fi necesar un plan de integrare al motorului cu combustie interna in fata si cu tot restul de parti care vin la pachet, dupa cum spune Ian Callum insusi: ”Designerii au asteptat masinile electrice de foarte multa vreme.Ele iti permit sa faci lucruri altfel imposibile cand ai un motor cu combustie interna”. Cel mai probabil, exteriorul va aduce cu  conceptul modelului C-X7 din 2010.

Liniile fine ale masinii confera SUV-ului cu cinci usi un profil ca de coupé care are luneta incadrata in unghiuri ascutite si acoperita cu un strat hidrofob care face inutila achizitionarea stergatoarelor.

Pentru a conserva eleganta Jaguar, Callum a vrut sa nu se avante in “tentatiile arhitecturii electrice” asa cum s-a exprimat el. Astfel, Callum a pastrat hardware-ul traditional in jurul caruia a integrat trei ecrane: unul HD de 12 inci care arata instrumentele, altul cu touch tot de 12 inci amplasat pe consola centrala si unul mai mic de 5.5 inci. Mai sunt niste ecrane in butoanele rotative aflate mai jos de modulul de control central.

Intocmai ca structura vehiculului, statisticile care indica succesul modelului nu ar trebui sa se schimbe comparativ cu modelele anterioare, iar Jaguar estimeaza ca va costa cu aproximativ 10 sau 15% mai mult dacat echivalentul sau, SUV-ul F-Pace, asadar pe undeva la 55,000 de lire sterline.Pentru clientii interesati, Jaguar  se grabeste sa lanseze cateva automobile inaintea productiei.

 

Articole similare