Acasa » Features » Important la Frankfurt: Partea I

Important la Frankfurt: Partea I

Postat in 13 septembrie 2017
/
Comments are off for this post

de Dragos Grigore

Ieri a fost o zi plina la Frankfurt. Zi in care am parcurs 23 de kilometri pe jos. Mai mult decat un semimaraton, cu geanta pe umar si telefonul incarcat de trei ori.

Dar a fost frumos, iar azi voi incepe sa uploadez pozele si sa spun cateva cuvinte despre fiecare. Ordinea va fi strict cronologica, urmand a face si cateva “speciale” cu ocazia salonului. Spoiler alert: desi, in mod uzual, postez poze cu dimensiunea 1280 x 800 pixeli, pentru Frankfurt am fost nevoit sa utilizez o rezolutie mai mica, de 1024 x 768. Rezolutia initiala este de 2560 x 1440, (traiasca Samsung  Galaxy S8!!!), dar WordPress ma uraste si ar fi durat vreo 2 zile doar sa uploadez pozele pe server…

 

Sa incepem cu inceputul.

Eu am intrat pe la intrarea “City”, unde protestau niste unii de la Greenpeace vizavi de utilizarea combustibililor fosili. M-am dus sa vad daca chiar au infipt o masina in pamant… s-a dovedit ca era taiata frumos si montata sa para infipta. Elegant :).

Totul a fost pus in scana frumos, dar, pentru mine, Greenpeace sunt la fel de valorosi si drepti precum o bancnota de 12 euro cu chipul meu pe ea… Asa ca am preferat sa balesc putin la un Kia Stinger pus acolo sa suceasca mintile…

Am intrat, mi-am luat atarnatoarea de gat si mi-am pus acreditarea de presa la vedere si am luat-o la pas.

Astfel ca am fost ghidat direct in zona Mercedes-Benz. Intai am trecut pe la Smart sa vad noul Smart EQ, dar am aflat ca urma sa fie dezvelit azi, la ora 1400, dar nu am mai avut rabdare si am plecat.

Dupa ce am tras cateva poze cu  Smart ForTwo electric si cu conceptul Brabus pentru salvamari. Care nu cred ca va fi mai mult decat un exercitiu de stil.

 

La iesirea din sala Smart am gasit conceptul electric prezentat in 2015, Vision Tokyo. A ramas la fel de actual, deci.. o steluta pentru asta.

 

Un auditoriu mare, unde Dieter Zetsche facea o prezentare, dupa ce, cu o zi inainte, tarziu in noapte, prezenta noul hypercar teuton, Mercedes-Benz AMG Project One. O fusila pe patru roti, care a facut mii de ziaristi si bloggeri sa-si toceasca degetele scriind sau cautand informatii pe internet.

Din pacate, evenimentul era prea tarziu, iar eu avusesem parte de niste vesti extrem de proaste, astfel ca numai de Lewis Hamilton si Project One n-am avut chef. Dar m-am revansat a doua zi, cand am tras cateva cadre printre asiaticii care erau pretutindeni, mai rau decat ciulinii in bargan.

 

Trebuie sa fac o marturisire vizavi de Project One. Da, este un mega-ultra-hypercar, costand vreo 2.5 milioane de euro. Si aduce tehnologia direct din Formula 1, de unde isi si trage numele. Ei bine, in ciuda designului aerodinamic si a detaliilor omniprezente din fibra de carbon, nu prea mi-a sarit pulsul.

 

Mercedes-AMG Project One se lauda cu un motor luat direct din Formula 1, un V6 cu cilindreea de 1.6 litri (da, cat ala de Logan) capabil sa produc 748 CP. Pentru totalul de 1020 CP se adauga 4 motoare electrice de cate 68 CP fiecare. Acum stim ca vrem sa fim ecologici, sa salvam maimutele mov din Amazon, dar aici eu am o intrebare: cat de ecologic e motorul ala de F1? Pentru ca aia 550 KW nu se fac din aer, iar catalizatoarele i-ar ucide 90% din herghelie…

Mai mult, ca tot nu eram impresionat, sa vii si sa ceri 2.5 milioane, sau cat o fi, pentru un bolid care merge pana la 350 Km/h este o gluma. Nu trebuie sa mergem decat la Koenigsegg Agera One:1. Ala DA hypercar. 1360 CP si o viteza maxima care l-a trimis acasa pe Veyron: 433 Km/h. Hai pa!

Sincer. E o combinatie, adusa la zi, de McLaren F1 cu Mercedes-Benz CLK GTR. Da, ala care si-a luat zborul la Le Mans. Acum, copiii care se joaca de-a presa si incearca sa-si ascunda erectia pentru ca au ajuns la Frankfurt moka, pe banii unei companii romanesti, se bucura si schimba scutecele de emotie, probabil.

Eu ma pornesc mai greu, asa ca spun cu mana pe inima ca Project One nu se ridica la nivelul asteptarilor. Ma asteptam sa vad ceva ce va face un Chiron sa dea cu acadeaua aurita de pamant, intr-o criza de nervi. Nu a fost cazul. Stiu ca trebuia sa fie o masina care sa faca sa cada chilotii pe glezne, dar la mine nu se pune. Maxim a tras un pic de elastic. Cat sa ma jeneze…

Alaturi am vazut ceva mai interesant. Mercedes Benz EQA.

Un concept superb. Linii curate, proportii corecte. Imaginea Mercedes-Benz distilata intr-o forma apropiata de puritate. Daca Michelangelo Buonarotti ar fi desenat masini, asta ar fi fost una din creatiile sale, cu siguranta.

 

Atentia mi-a fost atrasa, mai apoi, de SUV-ul prezentat anul trecut la Paris: Concept EQ. Practic, deschizatorul de drum al liniei de modele electrice ale Mercedes-Benz.

Un SUV de talia lui GLC, cu linii curate, mangaiat, parca, de aer si fara niciun detaliu stilistic inutil. Totul redus la o eficienta vizuala maxima. Si albastra.

Asta comentam azi cu Constatin Ciobanu. Ai dracu’ astia cu masinile lor electrice. Bat moneda pe albastrul ala nenorocit, iar eu sunt sensibil la lungimea aia de unda. Practic, ma orbeste. Blind as a fuckin’ bat, cum ar zice englezii..

Am continuat prin sala sa ma uit la masinil] care conteaza, pentru mine. Intr-un colt am zarit cel mai frumos cabriolet desenat vreodata de un om: Mercedes-Benz Clasa S 560. Masina suprema, in cartea mea. Si pe care o voi avea, la un moment dat. Altfel am trait degeaba.

5 metri de otel si aliaje usoare, impodobit cu o tapiterie de piele fina si ornamente din lemn, cu o cromatica ce mi-a mangaiat retina.

Iar mirosul. Mirosul! Mirosul ala de masina noua, care te face sa te freci de scaun ca un caine scapat din lesa, care nu scapa niciun petec de iarba si se intoarce plin de noroi din cap pana in coada, pe care nu conteneste sa o agite de fericire.

Cam asa eram eu acolo… Sublim. Un automobil capabil sa rivalizeze oricand cu orice cabriolet, GT sau supercar, pe coasta monegasca, si care sa fure privirile.

Dupa ce am ai mangaiat cu privirea cabrioletul MB, am decis sa plec la treaba. Doar am un intreg salon de vazut. Zis si facut.

Am traversat rapid sala Smart si am iesit in zona “Agora”.

Chiar la iesire am vazut faimosul Volocopter. Da, ala despre care am scris aici.

In primul rand este mare. La fel de mare cat un elicopter normal. Un Bell 505, de exemplu. Care Bell 505 cara vreo 6 oameni si bagaje. Dar o face arzand dinozauri morti si lichefiati, vezi-Doamne…

Volocopter este 100% electric si are si o autonomice bunicica, astfel ca seicii din golf au aruncat cu bani in proiect si vor o flota de taxiuri aeriene autonome, care sa survoleze Dubaiul cat mai curand. Sincer, nu arata rau, dar este doar pentru MAXIM 2 persoane si fara bagaj. SAu cu un bagaj minimal. In rest, chiar e cool.

Odata iesit, am inceput sa dau roata prin curtea interioara a spatiului de expozitii multifunctional.

In fata mea erau aliniate frumos toate modelele McLaren actuale. 570, 720 etc. Frumoase, dar la fel. Adica, nu ma intelegeti gresit, sunt misto, dar observi ca sunt variatiuni pe aceeasi tema. Iar asta nu e cool. A

Dar ele sunt cool, iar preturile sunt decente, daca putem vorbi de decenta cand discutam de sute de mii de euro.

 

Am zabovit cateva minute, am salivat putin la un 570S si am luat-o usor la pas. Am zis sa-mi fac un soi de plan si schema de vizitare, asa ca m-am intors pe unde am iesit de la Smart si am luat-o in partea dreapta.

Am trecut pe langa o prelata ce acoperea un SUV Mercedes-Benz. Am intuit forma lui GLC si am crezut ca este versiunea electrica. M-am inselat.

Este vorba despre GLC Fuel Cell. Se pare ca nemtii joaca la toate mesele, nelasand nicio optiune neexplorata. Asa ca au inceput ofensiva electrica, dar nu neglijeaza tehnologia cu pila de combustibil ce functioneaza pe baza de hidrogen. Eu cred ca asta este cea mai buna solutie pentru urmatorii 20 de ani, dar, deh, vom lasa piata sa decida.

Maine voi continua cu un alt episod: Clasa X, Startech, Brabus, Ferrari, Alpina, IMSA plus alte cateva delicatese.

Va urma…

 

 

Articole similare