Acasa » Features » Kia se incapataneaza sa intre in clasa premium

Kia se incapataneaza sa intre in clasa premium

Postat in 31 martie 2018
/
Comments are off for this post

de Dragos Grigore

Cand spui Kia, oricine se gandeste la o masina ieftina si fiabila. Si nu este departe de adevar, ce-i drept.

Sud-coreenii au incept, insa, de vreo 8 ani, o adevarata ofensiva in toate pietele si in toate clasele.

Cele mai importante schimbari au loc, insa, pe piata nord-americana, unde cumparatorii sunt, sau cel putin erau, mai pragmatici, in ceea ce priveste luxul si perceptia acestuia.

In teorie, luxul poate veni pe trei directii:

  • istoria si radacinile din trecut, unde europenii sunt regii de necontestat;
  • folosirea materialelor scumpe si rare – aici intra pe felie si japonezii;
  • tehnologiile folosite.

Sud-coreenii sunt ultimii veniti intr-o piata inceputa de americani si europeni. Al doilea val a fost cel japonez din anii ’80 si ’90, cand Acura, Lexus si Infiniti debutau pe piata SUA.

Strategia sud-coreeana pare a fi copiata la litera dupa cea japoneza: hai sa facem masini fiabile, cu cat mai multe dotari, la un pret mai mic decat concurenta.

 

Si asa ajungem la Kia K900. Sau “Quoris”, daca ne luam dupa marca inregistrata in Uniunea Europeana, dar care nu a fost folosita niciodata.

In 2017, Kia K900 nu a reusit sa vanda mai mult de 455 unitati. Da, ati citit bine. Nici macar 500 de unitati nu au fost vandute in SUA in tot anul 2017. Pentru a face o comparatie, McLaren a vandut 722 unitati din seria 570 (S, GT etc.).

Tinand cont si de cele 2,75 milioane de Kia vandute in 2017, esecul pare si mai mare.

Dar, asta nu i-a intimidat pe sefi, ci doar i-a determinat sa pluseze.

Astfel, noul Kia K900, sub atenta supraveghere a lui Albert Biermann, “tatal” ultimelor BMW M, este un Stinger imbracat cu haine de limuzina.

La exterior, caroseria tradeaza impartirea platformei cu noul Genesis G90, prin pozitionarea senzorilor frontali care controleaza sistemul pilotului automat adaptiv.

Interiorul este un fel de “BMW meets Mercedes-Benz”, unde ecranul sistemului de navigatie este similar cu cel al BMW-ului Serie 7, in timp ce restul plansei de bord copiaza liniile curate ale Clasei S curente.

sistemul multimedia are un ecran de 12.3 inci controlabil atat cu ajutorul unui controller, cat si prin atingere. Nu stim inca daca percepe si comenzi haptice, dar suntem siguri ca vor urma cat mai curand.

Intrumentele de bord dispun de doua cadrane circulare si un ecran de mari dimensiuni montat intre ele. Vechiul K900 oferea un “Virtual Instrument Cluster” integral digital, care putea fi personalizat de catre sofer. Se pare ca acest tip de afisaj de mari dimensiuni va fi oferit ca dotare optionala.

In standard este oferit un Head Up Display de 9,7 inci, care poate prelua toate informatiile necesare condusului, soferul nemaifiind nevoit sa isi mute privirea de la drum: navigatie, sistem audio, sisteme de bord, audio etc.

O tusa de eleganta este data de ceasul analogic montat pe bord, realizat de Maurice Lacroix, care indica in mod clar dorinta celor de la Kia de a fi primiti la masa “baietilor mari” din clasa premium.

Sistemul audio este realizat de Harman Kardon/Lexicon si permite ascultarea muzicii prin 17 incinte acustice cu o putere totala de 900W!

Locurile din spate nu au fost uitate, fiind proiectate si realizate pentru a asigura un confort demn de o canapea. In cazul in care sunt doar maxim doi pasageri, cotiera se poate cobori pentru a dezvalui un set complet de comenzi pentru acestia: climatizare, sistem audio, reglajul scaunelor si al sistemului audio.

Aici am de facut o remarca: desi arata ok si par a fi facute din aluminiu, comenzile sunt gandite ca intr-un model realizat acum 8 ani, nicidecum un model din 2018. Intr-o epoca a sistemelor digitale si a comenzilor tip “touchscreen”, Kia aduce comenzi mecanice si butoane destinate, parca, tehnofobilor. Iar asta nu stiu daca nu va fi taxata de viitorii sau potentialii clienti.

Per total, interiorul este frumos, curat si elegant. Totul facut cu o tusa de Kia, cu linii curate si fluente, lucru vizibil si la exterior, unde s-a renuntat la artificiile stilistice inutile.

Partea frontala seamana  putin cu noul Lincoln Continental, acesta fiind, cel mai probabil, si tinta lui K900, deoarece, desi este un model de lux, imi vine greu sa cred ca va ajunge in prima jumatate a clasamentului clasei premium de peste Ocean.

Nu stiu cat de mult ma conving farurile duble, suprapuse, dar nu ma apuc acum sa critic designul lui Peter Schreyer, care sunt sigur ca stie ce face. Si stie infinit mai multe decat mine.

La capitolul motorizari, se discuta doar despre motorul de 3,3 litri montat si sub capota lui Stinger, capabil sa produca 365 CP, transmisi tuturor rotilor, prin aceeasi transmisie luata de la Stinger, dar reglata pentru un comportament demn de o limuzina, nu de un coupe sportiv cu patru usi.

Kia K900 despune de un sasiu adaptiv, care poate fi reglat in 4 moduri: Comfort, Eco, Sport sau Custom. In modul Sport, sistemul poate transmite pana la 80% din puterea motorului catre puntea spate pentru performante optime.

Pentru cei preocupati de siguranta, noul K900 aduce sistemele LKAS (Lane Keep Assist System) si DAW (Driver Attention Warning), care foloseste algoritmi complecsi pentru a determina gradul de oboseala al soferului in timpul condusului.

Un alt sistem este RCAA (Rear Cross Traffic Avoidance Alert), care analizeaza traficul din spatele masinii, in timpul mersului inapoi.

La fel de interesant este SEA (Safe Exit Assist), care notifica soferul si pasagerii, la deschiderea usii, in cazul in care exista potentiale pericole sau obstacole la deschiderea usii, precum pietoni sau bicicilisti.

Sistemul de avertizare a benzii de rulare a fost imbunatatit si a devenit LFA (Lane Follow Assist), care “citeste” banda de rulare, in functie de marcajele rutiere, si permite mici ajustari ale directiei prin controlul automat al volanului in timpul mersului pentru a mentine incadrarea masinii in respectivul culoar.

Per total, noul K900 este un model de luat in seama, cel putin pentru o analiza comparativa, dar trebuie sa-mi exprim retinerea in ceea ce-l priveste.

Personal, nu cred ca este un veritabil rival pentru  trio-ul dominant, BMW Serie 7, Audi A8 si Mercedes-Benz Clasa S, ci, mai degraba, pentru modelele clasei mari, dominata de Serie5, Clasa E si Audi A6.

Un lucru este cert: viitorul ne va arata daca pariul sud-coreean va fi unul castigator.

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed