Acasa » Eco » Lexus LF-30

Lexus LF-30

Postat in 23 octombrie 2019
/
Comments are off for this post

de DG

Este binecunoscuta reticenta mea cand vine vorba de Toyota si Lexus, dar trebuie sa recunosc ca lucrurile incep sa se schimbe. In privinta modelelor Lexus, cel putin.

Fiind pe teren propriu, producatorul de lux din tara Soarelui Rasare nu putea sa nu vina cu un concept care sa rupa gura targului.

Primul exemplu este Lexus LF-30, care este menit sa arate cum vad ei viitorul apropriat.

 

Spre deosebire de ceilalti producatori, care aduc concepte “cuminti” si oarecum tributare solutiilor curente de organizare interioara, care pastreaza compartimentul motor in fata habitaclului si doar inlocuiesc motorul cu ardere interna cu unul electric, inginerii de la Lexus au produs un concept care sa eficientizeze la maxim potentialul unui automobil electrificat.

Motoarele sunt montate in butucul rotii si produc un total de 536 CP si o transmisie, evident 4×4.

Partea frumoasa vine de la sistemul numit Lexus Advanced Posture Control, care permite gestionarea eficienta a puterii produse de puterea motoarelor in functie de stilul de conducere al soferului. Mai mult, in functie de conditiile de mers, “creierul” electronic al lui Lexus LF-30 permite functionarea acestuia fie cu puntea fata motoare, fie cu puntea spate motoare fie cu ambele punti motoare (4×4). Chapeau Lexus!

Pentru incarcare, Lexus renunta la cabluri si a trecut direct la incarcarea prin inductie, fiind necesara doar parcarea automobilului deasupra placii inductive.

Ca sa nu fie mai prejos de Tesla, Lexus LF-30 a copiat sistemul “Tesla Summon” si permite chemarea masinii in proximitatea soferului cu o simpla comanda.

Daca exteriorul aminteste de un DeLorean, interiorul este fix ce trebuie in 2030 – o tona de ecrane si displayuri. Inclusiv pentru ocupantii locurilor din spate, care au acces la un display in plafon…

Sistemul audioe ste furnizat, evident, de Mark Levinson si permite cufundarea ocupantilor in muzica. La propriu, deoarece scaunele dispun de o tehnologie care permite mularea acestora pe formele ocupantilor, pentru a permite atingerea unui confort suprem.

Ca ultim detaliu, am remarcat marcarea pedalelor de control al deplasarii, care arata ca doua butoane de audio player. Pedala de frana are simbolul pentru “Stop”, iar cea de acceleratie pe cel pentru “Fast Forward”.

Excelent!

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed