Dupa o inertie, evidenta, a producatorilor japonezi in cursa pentru electrificarea gamei, Mazda a ridicat manusa aruncata de Honda si arunca in lupta un crossover mic, botezat MX-30. De remarcat redenumirea gamei de SUV-uri/crossovere produse de Mazda, care a adaugat un 0 la numele vechi. CX-5 a devenit CX-50, iar CX-3 a devenit CX-30 de exemplu.
Revenind la electricele noastre, Mazda MX-30 se prezinta ca un cross-over mic, de calibrul unui Hyundai Kona, dotat cu o baterie de acumulatori cu o capacitate totala de 35.5 kWh, care permite o autonomie nu prea grozava de doar 200 km.
Oficialii nu au dat detalii cu privire la puterea dezvoltata de motor, dar au existat informatii care mentionau ca prototipurile folosite la dezvoltare aveau un motor electric care producea in jur de 140-142 CP.
Acum, ca sa nu fim carcotasi, 200 km nu sunt chiar putini, daca se considera faptul ca acest model este destinat a fi utilizat in regim urban si pentru scurte escapade in jurul orasului.
Dar, pentru excursii lungi, este evident ca este nevoie de o planificare riguroasa a traseului si a opririlor.
Niponii au dezvoltat o platforma modulara destinata unei intregi linii de modele electrice, botezata e-SkyActiv, iar MX-30 va fi primul model produs pe baza acetei platforme.
Ce am remarcat este utilizarea unui sistem de portiere similar cu cel de la Mazda RX-8/BMW i3, care permite deschiderea portierelor din spate doar daca cele din fata au fost deschise, in sens opus acestora.
La interior s-a spart teava de touchscreen-uri, comenzile climatizarii fiind incorporate intr-un astfel de ecran de mari dimensiuni, dar care pare montat prea jos. Stiu din experienta ca nu e tocmai ok sa le pui acolo, mai ales cand vine vorba de niste butoane virtuale pe care nu le poti simti ca pe cele reale, ins pecial in timpul condusului. E doar parerea mea.
Personal le urasc, dar daca asta e tendinta, nu cred ca poti lupta impotriva valului.
Am mai remarcat utilizarea unei tapiterii textile, placute vizual, fiind renumita afinitatea japonezilor pentru tapiteriile textile in detrimentul celor din piele.