Tendințele de design auto sunt într-o continuă shimbare. Fiecare generație nouă aduce schimbări, chit că uneori se pot limita la faruri redesenate, o grilă redimensionată sau un spoiler puțin mai agresiv. Diferențele uneori nu sunt foarte mari între generații consecutive, dar de regulă se pot vedea ușor cu cât privim mai în spate. Rareori se întâmplă ca, pentru seriile longevive, să regăsim elemente sau linii comune. Această tendință este logică – nu aveau acum 50 de ani tehnologia din prezent, iar gusturile desigur erau diferite. Însă unul dintre cele mai bune exemple de statornicie este… nu, nu 911, ci G Klasse. Înainte să închideți articolul și să mă catalogați drept „paralel”, căutați pe Goagăl prima generație 911 și comparați-o cu ultima. Acum faceți același lucru cu seria G.
Grupul Daimler a anunțat că, pentru 2018, vor lansa o serie limitată (de 99 de unități) a seriei G, însă va avea în nume și Maybach. And this changes things. A lot. Purtând acest blazon, Mercedes a transformat un 4×4 luxos într-un veritabil vis umed pentru orice șeic sau fotbalist care vrea să le arate tuturor că este mai presus.
Dar asta nu e tot. În titlu mai e menționat și „Landaulet”, care se traduce în: mașină cu acoperiș rabatabil pentru scaunele din spate. Da, ați citit bine, avem un Mercedes-Maybach 4×4 decapotabil. Adăugăm în ecuație și deja celebrul motor V12 al grupului, care acum produce 630 cai putere si 1000 NM cuplu, și pare a fi o rețetă a succesului.
Exteriorul mașinii nu a suferit multe modificări, așa cum ne-am obișnuit de la G Klasse (bine, dacă nu ne uităm la plafonul textil din spate), însă nu putem spune același lucru despre interior. Fără a căuta alte cuvinte, voi spune, sincer, că interiorul acestei mașini este fabulos. Grație ampantamentului de 578mm, cele două fotolii din spate oferă un spațiu amplu, pot fi lăsate pe spate complet și, în afară de funcțiile de masaj (printre care și masaj energizant, pentru o trezire mai ușoară după ce ai tras un pui de somn la orizontală), au în structura lor perne de aer pentru un confort pe măsură.
Pasagerii din spate vor mai fi răsfățați si cu sisteme de entertainment individuale (micuțe, cam cât un iPad fiecare), suporturile de pahare vor avea funcții de încălzire si răcire, iar pentru momentele în care aveți nevoie de intimitate, la o singură apăsare de buton vă puteți izola de șofer printr-un paravan de sticlă opacă pentru a discuta liniștiți afaceri cu petrol sau achiziții de armament. Și asta în timp ce plafonul în spate este rabatat și voi vă bucurați de atingerile suave ale soarelui. Însă, ca o mică recomandare, nu rabatați plafonul în timp ce navigați printre dune, că s-ar putea să vă treziți cu nisip în șampanie.
Prețul nu a fost comunicat, dar fiind Maybach ne putem imagina că va fi în jur de 500.000 EUR. Mărunțiș. Acum doar să sperăm, pentru imaginea mărcii, că nu vor mai aparea la știri în timp ce sunt îndreptate cu ranga.