Ai auzit bine: Ford testeaza modele familiale cu elemente de caroserie din CFRP, care, la un moment dat, vor ajunge in showroom-uri.
Acuma – e greu de spus cand se va petrece asta; totusi, un lucru e cert: o capota din fibre de carbon cantareste cu 50% mai putin decat una din otel. Fapt care ajuta atat dinamica, cat si economia de combustibil.
La prezentarea unuia dintre prototipuri, cu ocazia evenimentului Composites Europe de la Dusseldorf, oficialii Ford au declarat ca, la ora actuala, viteza de fabricare a elementelor din fibre de carbon este suficient de mare incat sa se vorbeasca despre productie in masa. Super. Mai ales ca, din momentul acela, se va putea vorbi si despre o diminuare a costurilor (si deci, a pretului final).
Pana la a vedea ce si cum, te tinem in priza cu inca o informatie: Ford are de gand sa scada masa masinilor, pana la finalul decadei, cu pana la 340 kg. Un Focus ST mai usor decat un 500 Abarth? Numaram secundele…