The original
Asta ar fi numele pe care l-as da eu lui Wrangler.
Visul oricarui adolescent si tanar, idealul oricarui
aventurier si un vehicul sexi pentru orice femeie.
Privit din exterior pare modelat de orice altceva in afara de
aer, iar forma sa bruta este la fel de sexi acum ca si atunci
cand a aparut pentru prima data primul Willys,a dica acum
peste 70 de ani in urma.
Rotile imense transforam orice obstacol intr-o gluma buna de
spus repede la telefon, iar habitaculul sobru, in care utilul
se suprapune placutului, te pune la respect.
Culoarea nisipului din Sahara m-a facut sa ma gandesc cat de
bine i-ar fi stat prin rezervatia naturala situata la Nord de
Corbu, judetul Constanta, dar logistica dificila a facut
imposibila aceasta evadare.
Privit din exterior mi se pare ca este unul dintre cele mai
masculine automobile de pe Terra si pastreaza tot ce cred eu
ca defineste un barbat in ziua de azi. Cred ca daca te uiti
atent poti sa-i vezi si parul de pe piept!
Motorizarea de sub capota este des intalnita in fratii si
surorile sale de peste Ocean, respectiv un patru in linie
cu cilindreea de 2800 cmc, capabil sa produca 200 CP,
respectiv 410 Nm la capitolul Moment maxim
.
Poate ca nu pare mult in epoca mastodontilor germani care au
cifre ce pun la respect trenurile rutiere, dar este suficient
pentru orice om normal.
Ideea sedintei foto era trasata de ceva vreme, doar ca Alepse
era in concediu, asa ca a trebuit sa schimbam scriptul si
sa-l urmarim pana intr-un varf de deal din preajma
Branului.
Zis si facut.
Am facut inventarul, am luat una bucata make-up artist
(Liliana Mocanu), una bucata fotomodel (Diana Ilie), una
bucata Cristina, una bucata prietenul fotomodelului (Razvan)
si i-am dat bice.
Nu prea mari pentru ca nu avea sens, iar viteza maxima de 172
km/h nu ne-ar fi ajutat decat sa luam amenzi de
circulatie.
In plus, aerodinamica de caramida ne-a ajutat
la
drumul de intoarcere sa consumam un sfert din rezervor pentru
a parcurge distanta Ploiesti-Bucuresti pe noua autostrada, cu
o viteza medie de… 170 km/h.
In ritm normal, adica 70 km/h in localitatile de pe DN1,
respectiv 90 in afara lor, consumul a fost de aproximativ
7l/100 km/h, adica excelent, tinand cont de gradul de
ocupare…
Protbagajul a fost umplut la fix cu toate acareturile noastre
si s-a achitat la limita de sarcina sa.
In oras se descurca inimaginabil de bine, datorita
servodirectiei si a lungimii de automobil compact (in jur de
4,2m), iar gropile, liniile de tramvai si celelalte capcane
urbane sunt pantaloni scurti
pentru
Wrangler.
Bordurile inalte sunt o gluma, santurile sapate de baietii
care schimba tevi sunt doar niste impresii… Cand treci
peste ele ai doar impresia ca a fost ceva acolo…
Reversul medaliei este deplasarea cu viteze ridicate,
servodirectia nefiind adaptiva.
Adica nu isi modifica raportul de demultiplicare in functie
de viteza de deplasare, iar asta poate surprinde neplacut un
sofer cu prea putina experienta.
Dianei i s-a parut o masina sexi, iar asta e normal pentru
orice femeie normala.
Revenind la tinuta de drum, am o singura critica de adus
motorului, mai bine spus curbei sale de putere.
Fiind dotat cu transmisie cu comanda manuala, m-am facut de
ras de vreo 5 ori ridicand piciorul de pe pedala de ambreiaj
cand motorul se invartea de vreo 900-1000 de ori pe
minut.
Adica mi-a murit motorul la plecarea de pe loc sau in momente
cand acesta era subturat!
Inadmisibil pentru 200 CP si 410 Nm.
Am mers cu masini de clasa mica,adica Pejo
208 cu
motorul 1,6 Hdi, care pleaca de pe loc cu treapta 1 fara sa
accelerezi, iar asta este de admirat.
Pentru cine nu stie, aceasta caracteristica se numeste
elasticitatea motorului .
Macar atata lucru sa mai stiu din Dinamica
Autovehiculelor , iar acum rad cu hohote pentru ca stiu
ce fiori si goluri in stomac vor avea toti inginerii auto
care vor citi aceste randuri!
Toti avem sechele…
Un alt aspect deranjant, dar nu tine de Jeep, ci de industria
auto, este sistemul Start/Stop. O tampenie!!!
Inca imi reverbereaza in cap cuvitele domnului Prof. Dr. Ing
Mircea Oprean, al carui curs, intitulat Optimizarea
grupului motopropulsor l-am trecut cu 10 pe linie, care
spunea ca in viitor (se intampla in 2003 ce povestesc eu
acum) se vor folosi sisteme microhibride ce vor opri
motoarele in timpul stationarilor la semafor pentru a evita
consumul inutil de combustibil.
In 2012 suntem in plina epoca a microhibrizilor si, totusi,
unora nu le reuseste asta prea bine!
Ma irita la culme sa imi moara motorul cand vreau sa intru
intr-o intersectie unde nu am prioritate si trebuie sa
speculez o fractiune de secunda, fix cand am motorul
mort…
Astfel incat, marturisesc faptul ca decuplez acest motor la
TOATE masinile, inclusiv la cele unde pornirea acestuia se
face foarte rapid…
Am ajuns in trei timpi si doispe miscari la Bran unde am
facut sedinta foto.
De fapt, pe un varf de deal uitat de lume si cu o priveliste
superba.
Iar aici nu ma refer doar la Diana, ci la tot peisagiul
inconjurator, din care facea parte si Wrangler-ul
nostru.
Ce mi-a placut enorm de mult a fost cutia de viteze.
Este pentru barbati! Iar masina asta m-a facut sa ma simt
barbat.
Nu accepta jumatati de masura si trebuie sa stii ce vrei.
Comanda se face sigur si cu precizie germana, dar cu
persuasiunea italiana a noilor proprietari.
Ceva in genul replicii din Nasul : I\’m gonna make
you an offer you can\’t refuse .
Cam asa trebuie sa pui problema cu Wrangler: trebuie sa stii
ce sa-i ceri si te va asculta precum un cal dresat de pe
vremuri, altfel va da cu tine de pamant!
Am folosit inclusiv reductorul in pozitia 4×4 Low, la
o coborare de cateva sute de metri pe o poteca ingusta pavata
cu pietre de rau.
Restul… e tacere, chiar daca stiu Hamlet
este ultima preocupare cand va ganditi la Jeep Wrangler.
Pretul e irelevant, pentru ca este vorba de un clasic in viata, iar efectuld e aspirator de femei
este mai mult decat asigurat, pentru ca Wrangler va fi cumparat de catre barbatii adevarati, care au un stil de viata activ.
Decat un hipster lame cu un SUV de fite, mai bine un barbat adevarat cu un off-road-er adevarat.
Am zis!