Noul Grand Cherokee, spun ei, redefineste industria SUV-urilor, oferind un caracter dual deplin: capacitati de trecere in off-road impresionante si un rafinament pe sosea demn de o experienta premium.
Bun.
Asta zice mapa de presa, dar daca ne uitam la imagini, noul Jeep nu aduce nimic nou pentru industria SUV-urilor.
Cadranele de bord par un copy/paste al modelelor din Volksburg. Gruparea comenzilor pe consola centrala este deja clasica, iar schimbatorul de viteze il poti pune fara probleme pe un Lexus RX, care la randul sau l-a luat de la Mercedes-urile anilor 90.
Mai ramane blocul de comanda al sistemului 4×4,Selec-Terrain,intuitiv si interesant,care contine si comenzile pentru asistarea la coborare a pantelor si a reductoarelor si diferentialelor, dar, repet, este old news! Range Rover are asa ceva de ani buni!
Sa speram ca materialele din interior, in special cele care acopera plansa de bord, sa fie de o calitate superioara celor de pe modelul actual, care poate concura Dacia Logan, la proportia de plastic din interior.
Ultima inovatie, pentru Jeep, este suspensia pneumatica Jeep Quadra-Lift, care deja este o dotare obisnuita in clasa in care trebuie sa faca fata noul Grand Cherokee.
De fapt este ultimul model, demn de categoria grea, care nua re asa ceva.
Pentru inceput, noul Grand Cherokee va fi oferit spre vanzare cu doua motorizari: noul V6 Pentastar, de 3,6 litri si 294 CP (la arborele cotit, deci undeva in jur de 285 CP la roata) si arhi-ultra-binecunoscutul V8 Hemi de 5,7 litri, capabil sa scoata 365 CP (tot la arborele cotit).
Dupa cum am spus acum cateva zile, versiunea SRT se pare ca va trece lejer de 500 CP pentru a putea faca fata concurentei dopate din prezent.
Ce aduc in plus noile motoare? Mai multa putere, consum de comustibil redus cu 11%, si o autonomie de peste 500 de mile (aproximativ 800 km), pentru motorul V6.
Productia noului model va fi sarbatorita azi, la fabrica JNAP (Jefferson North Assembly Plant), 21 Mai 2010, ora locala 1:45 PM.