Don
Panoz, proprietarul companiei cu acelasi nume si al seriei American
Le Mans, a prezentat cel mai nou automobil supersport al casei.
Acesta
se numeste Abruzzi “Spirit of Le Mans� si vine sa aduca un parfum
al vremurilor trecute.
El
a declarat ca a vrut sa faca o masina ultraperformanta, dar care sa
poata fi condusa pe strada, exact ca in vremurile de alta data cand
pilotii, care concurau in cursa de anduranta de la Le Mans isi
conduceau masina pana la circuit, concurau si apoi plecau cu aceeasi
masina acasa.
Lasand
designul de-o parte, inca nu se stie ce motor va folosi, desi putem
sa presupunem ca va fi un V8 al casei sau un V10 imprumutat (silueta
pastreaza oarecum proportiile lui Viper, deci putem specula), cu o
putere in jurul a 600 CP la roata si tractiunea pe rotile din spate.
Tot
la capitolul tehnic trebuie amintit ca noul model Panoz aduce
cateva inovatii direct de pe pista de curse.Â
Prima
este implementata in sistemul de racire, numit “Trifecta Cooling�,
care, pe langa radiatorul clasic pentru lichidul de racire, mai are
doua sisteme de racire, in serie, care coboara si mai mult
temperatura lichidului de racire.
Caroseria
este o alta premiera mondiala pentru o masina cu omoogare stradala.
Aceasta este construita folosind un material compozit nou numit REAMS
(Recyclable
Energy Absorbing Matrix System),
care, sustine Panoz, este mai usor decat fibra de carbon, la fel de
rezistenta, nu se indoaie, nu se sparge si este reciclabila in
totalitate.
Initial, farurile,in sensul clasic, urmau sa fie inlocuite de niste fasii cu
LED, care se regasesc si in spate, pe post de lampi posterioare. La lansare, totusi, s-a putut observa utilizarea unor faruri normale, probabil bi-xenon, in timp ce tevile de esapament au fost mutate spre roti, nemaifiind pozitionate central, ca in imaginile mai vechi
Americanii
vor construi doar 81 de bucati, in onoarea celor 81 de editii ale
cursei de anduranta de la Le Mans, incepand cu 1923 si terminand cu
2013, anul intreruperii productiei. Astfel, fiecare model va fi
inscriptionat cu un numar de la 1 la 81 si , pe langa acest numar, va
avea stantata si masina care a castigat in editia respectiva si
numele pilotilor care au condus respectiva masina.
Interiorul
este unul luxos, cu piele si materiale scumpe din abundenta, pentru
ca, de fapt, Abruzzi este un Gran Turismo mai mult decat un model
supersport, fiind, mai degraba, un rival pentru Ferrari 599 sau
Bentley GT, decat pentru un Porsche GT2.
Don
Panoz a facut o intelegere cu Automobile Club de l\’Ouest,
organizatorul competitiei Le Mans, astfel incat noua sa creatie va fi
expusa in centrul zonei oficiale a circuitului in perioada 7-13
iunie.Â