Acasa » Stiri » Volvo V60: primele imagini

Volvo V60: primele imagini

Postat in 7 iulie 2010
/
Comments are off for this post

Publicul european apreciaza atat de mult break-urile producatorului suedez, incat, in unele locuri, sintagma “Volvo combi� are valoare de pleonasm; tocmai de aceea, intr-o prima faza, ne-a mirat de ce nordicilor le-a luat atat de mult sa lanseze noul V60.

Acum, totul e clar: vroiau sa se asigure ca nici cel mai miop dintre consumatori nu-l mai confunda cu un cufar pe roti.

Misiune indeplinita, caci proaspatul membru al familiei S60 are un plafon atat de plonjat, incat, din anumite unghiuri, aduce mai degraba a hatchback sportiv decat a transportor familial.

Din pacate, designul spectaculos atrage si cateva dezavantaje, noul V60 neavand, de exemplu, un portbagaj dintre cele mai incapatoare din clasa sa: doar 460 de litri, identic cu cel al lui BMW Serie 3 Touring si inferior celui din interiorul lui Mercedes C-Klasse T-Modell sau Audi A4 Avant. Ramane de vazut si daca la nivelul capetelor pasagerilor din spate sunt ceva probleme, de indata ce vom organiza primul test-drive.

Sa trecem insa si la alte lucruri arzatoare pentru cei 50.000 de oameni pe care Volvo ii vede cumparand, intr-un an, tot atatea modele V60. De pilda, raspunsul la intrebarea “Este atat de dinamic pe cat arata?�. Teoretic, da. Modelul cu patru usi a surprins deja placut din acest punct de vedere si nu vedem nici un motiv pentru care ruda sa mai incapatoare sa fie altfel.

In definitiv, vorbim despre aceeasi platforma tehnica burdusita cu tehnologie de ultima ora, gata sa-l determine pe pici sa spuna ca are un tatic smecher. Trenul de rulare cu suspensii active, sistemul de tractiune integrala, controlul de stabilitate inteligent, controlul tractiunii in viraje (suna ciudat, dar te ajuta sa invingi efectul de subvirare) sunt garniturile picante ale acestui bufet suedez, ce-ti ofera inclusiv posibilitatea sa incerci o picanterie de 304 CP.

Este vorba despre un “sase-in-linie� de trei litri cilindree – atentie, BMW – dedicat versiunii T6, care, multumita si cuplului de 440 Nm, imprima masinii o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 6,6 secunde (timp identic cu cel al lui 330i xDrive Touring).

Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, insa, daca nu esti genul de sofer vitezoman, poti opta oricand pentru una dintre celelalte patru motorizari pe benzina, toate din noua familie GTDI: 1,6 litri de 150 sau 180 CP, respectiv doi litri de 203 sau 240 CP. Avantaje? Performante excelente si consumuri surprinzator de reduse, gratie combo-ului turbocompresor/injectie directa/distributie variabila.

Spectrul diesel este sustinut de trei agregate ale caror puteri sunt cuprinse intre 115 si 205 CP, cel mai vanjos dintre ele – un “cinci cilindri� de 2,4 litri botezat D5 – laudandu-se cu un cuplu de 420 Nm. Astfel echipat, V60 sprinteaza pana la 100 km/h in 7,9 secunde si “prinde� o viteza maxima de 230 km/h; evident, marele sau atu ramane consumul mediu, ce are o valoare teoretica de 5,4 litri/100 km.

La fel de evident, sunt sanse foarte mici sa ai rabdarea de a-l obtine…