Cu toate acestea, Mercedes este pregatit sa acorde supeluxosului brand inca o sansa, iar daca zvonistii au dreptate, s-ar putea ca Rolls-Royce sa aiba, pe viitor, o mare problema.
Nemtii considera ca una dintre cauzele pentru care vanzarile Maybach au scazut pana la 300 de unitati pe an este lipsa diversitatii la nivelul caroseriei; in consecinta, noua gama va include, pe langa obisnuitele limuzine cu ampatament lung si scurt, un coupe cu patru usi si un cabriolet in genul conceptului Ocean Drive.
Toate vor fi construite pe platforma tehnica a viitorului Mercedes S-Klasse (al carui debut se va consuma in 2012) si vor fi animate de o versiune modernizata a propulsorului V12 biturbo, ce va dezvolta pana la 630 CP si 1.150 Nm.
Dificila misiune de preluare a monumentalului cuplu va fi incredintata unei cutii de viteze cu sapte trepte, ce va inlocui actuala unitate cu cinci rapoarte; in calcul se afla insa si o transmisie automata cu noua rapoarte, a carei principala calitate va fi reducerea consumului de benzina cu aproximativ 25%.
Apropo de aspectul ecologic, este posibil ca Mercedes sa considere si o propulsie hibrida, ce va da posibilitatea uriasei limuzine sa ruleze in modul electric vreme de 16 km (motorul ce va folosi energia stocata in baterii va avea o putere de circa 20 de cai).
Si totusi – pentru a inregistra un succes mult mai rasunator decat cel al masinii de azi, viitorul Maybach va trebui sa demonstreze ca nu doar continutul merita platit cu jumatate de milion de euro, ci si “ambalajul�. Mai pe romaneste, cel mai scump produs al casei din Stuttgart va fi nevoit sa demonstreze, prin design, ca nu este un S-Klasse supradimensionat, ci o masina care joaca intr-o liga numai a ei. Am putea sugera ceva a la Exelero?