Si totusi, aparentele inseala, fiindca, potrivit celor de la Bentley, absolut nici un panou de caroserie nu este preluat de la modelul original.
De fapt, daca esti atent, vei identifica repejor schimbarile de design: grila radiatorului este mai verticala, blocurile optice imita aspectul celor de la Mulsanne, stopurile se desfasoara acum pe orizontala, liniile definitorii sunt mai accentuate, geamurile laterale sunt ceva mai lungi, iar in cele patru colturi ale caroseriei odihnesc roti cu jante ce pot ajunge la 21 de inch diametru.
In plus, daca aduci ruleta, vei proba un ecartament fata cu 41 mm mai mare (cel spate a crescut, la randu-i, cu 48 mm), in timp ce o “excursie� in habitaclu va dezvalui prezenta unor scaune cu o mai buna sustinere laterala, existenta unui spatiu mai mare la nivelul genunchilor pasagerilor spate si prezenta unui sistem de infotainment mai modern.
Evident, lemnul si pielea sunt de cea mai buna calitate, o mentiune speciala meritand stabilizatorul de raze ultraviolete ce protejeaza lemnul de razele solare vreme de cateva decenii.
Bentley Continental GT facelift este cu 65 kg mai usor decat predecesorul sau, o buna parte din merite fiind atribuite utilizarii intensive a aluminiului; totusi, un program de modernizare Bentley nu ar fi fost complet fara o revizuire temeinica a grupului motopropulsor, asa ca pregateste-te pentru obisnuitul bombardament cu date tehnice.
Incepem cu motorul W12 biturbo de sase litri, care a ajuns de la 560 la 575 CP, cuplul maxim – pravalit asupra celor patru roti in obisnuitul raport 40% fata / 60% spate – atingand, la randu-i, valoarea de 700 Nm (+50 Nm). Cutia de viteze automata cu sase trepte – da, stim, si noi ne-am asteptat la una cu opt – schimba rapoartele de doua ori mai repede decat inainte si, in plus, poate sari o treapta la nevoie; in consecinta, n-ar trebui sa te mire faptul ca masina ajunge la 100 km/h extrem de repede: 4,2 secunde (cu 0,2 secunde mai bine ca inainte).
Primul Conti GT a uimit audienta cu viteza maxima atinsa in ciuda greutatii sale considerabile, iar noul coupe entry-level Bentley nu se va lasa mai prejos: odata dezlantuita, masina se va opri din accelerat doar cand vitezmetrul va indica 318 km/h. In ciuda performantelor, consumul mediu de combustibil a fost redus cu aproape un litru, insa cine-si va dori o economie mai insemnata va trebui sa astepte noua versiune de baza a lui Continental GT.
Aceasta isi va face debutul undeva in 2011 si va fi echipata cu un motor V8 de patru litri, despre care nimeni nu stie, deocamdata, nimic. Ne gandim totusi ca va avea pe putin 400 CP…