Altfel, nu ar fi muncit atat la transformarea unui SUV (relativ) zvelt intr-un supercar obez, capabil sa treaca lejer de granita celor 300 km/h.
Pe scurt, treaba sta cam asa: nemultumit de cei 555 CP si 678 Nm ai motorului V8 biturbo de serie, Gunther Manhart – recunoscut drept un adevarat maestru in “arta� modificarii propulsoarelor BMW – s-a apucat sa inlocuiasca mai multe componente esentiale, printre care chip-ul de management, sistemul de evacuare si convertoarele catalitice.
La finalul operatiunii, au rezultat aproape 690 CP, care, desi nu fac mare lucru in sensul clasicei “sute� (timpul de 4,7 secunde este identic cu cel al unui X6 M de serie), sunt mai mult decat suficienti pentru a imprima SUV-ului de 2,4 tone o viteza maxima ametitoare: 319 km/h.
Asta inseamna ca, daca esti la volanul unui M6XR Twin Turbo (numele oficial al monstrului) si joci hora vitezei pana la capat, nici macar un Porsche 911 Turbo nu te va prinde din urma; noroc ca tuningul de suspensii a coborat cu 30 mm centrul de greutate al masinii, iar in spatele jantelor de 23 de inch se ascund discuri de frana de 375/395 mm/. Nu de alta, dar ar fi pacat ca asta sa fie ultima ta reprezentatie…
PS: Pe masura ce citesti aceste randuri, Manhart pregateste o versiune si mai puternica a lui M6XR, al carei motor va dezvolta peste 700 CP si 900 Nm. Suna la 911. GT2 RS, de preferinta.