Acasa » Stiri » Lexus CT-200 (W)h(o) cares?

Lexus CT-200 (W)h(o) cares?

Postat in 15 septembrie 2010
/
Comments are off for this post

Lexus incearca o lovitura de imagine in piata hatch-urilor de lux cu tenta sportiva prin introducerea unui model compact cu tehnologie full-hybrid, CT-200h.


Designul exterior face apel la filozofia L finesse, adica multe linii curbe care nu stii de unde pleaca si unde vor sa ajunga, rezultatul final fiind un amestec complicat de RX cu Toyota iQ si o tusa din IS, LS si LFA.

De la RX imprumuta solutia interioara cu controller joystick-mouse-thing precum si alura stopurilor.

De la Toyota iQ imprumuta decupajul lateral al lunetei, iar de la LS imprumuta designul geamurilor laterale ale usilor din spate.

Consola centrala vrea sa induca soferului impresia unui LFA mai mic si mai ieftin, in timp ce bosajele pronuntate ale rotilor si jantele cu diametrul de 17 toli subliniaza sportivitatea modelului.

Toate bune si frumoase, dar ca orice lucru bun, si impresia buna despre CT-200h are un sfarsit.

Sfarsitul e grabit de grupul motopropulsor compus dintr-un motor termic de 1,8 litri ce produce fenomenala putere de 99 CP, la care se adauga un motor electric ce produce 84 CP.

Cand se combina puterea celor doua motoare, acest Captain Planet al sportivelor compacte pune pe asfalt o valoare totala incredibila de 134 CP.

Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 9,8 secunde, iar daca tinem pedala de acceleratie la podea, asta in cazul in care nu se blocheaza singura, vitezometrul se va opri la nu mai putin de 180 km/h.


Exista 4 moduri de functionare a sitemului hibrid: EV (mod Electric), Eco, care daca este folosti vara ai pus- pentru ca intarzie intrarea in functiune a instalatiei aerului conditionat, Normal si Sport.

Cat de sportiva e o masina cu perfromantele de mai sus nu stiu. In mintea mea nu prea e, dar cred ca Lexus stie ceva ce imi scapa mie, mai ales ca eu am o masina de doua tone jumate, care ajunge la prima suta de km/h in 9 secunde si se opreste la 210 km/h. Si nu am pretins vreodata ca am o masina sport!
WOW

Lasand gluma de-o parte, niponii vin cu alte gaselnite in sprijinul ecologiei si al planetei mama, pentru ca trucul de marketing cu hibrizii nu prea le-a mers in ultima vreme, ba din contra.


Astfel, ei se lauda cu folosirea unor difuzoare ecologice ale caror membrane sunt fabricate din lemn de bambus carbonizat, bio-plastic pentru interior sau faruri si stopuri cu tehnologie LED.

In plus, zic ei, CT-200h produce mai putini oxizi de azot (Nox) si emisii de particule decat un concurent echipat cu un motor Diesel si, pentru ca este un model full-hybrid, permite rularea exclusiv electrica pe o distanta de maxim o mila si cu o viteza maxima de 45 km/h.
daca merge cu 45 de km/h, bateriile stocheaza energie pentru vreo 2 minute. Suficient cat sa nu auda parintii cand ajunge acasa pustiu\’, cu mult dupa ora impusa.
Era sa uit. Toate acestea pentru un consum, estimat, pentru rularea in regim extraurban (EPA highway 42 mpg – do the math) de 6,9 litri de benzina /100 km.

Astept sa il vad pe viu, dar cred ca mai bine ramanem la BMW 118 d sau Audi A3 1.6 Tdi.

Primul are tractiune spate, tren de rulare sportiv si consuma 4,4 litri/100 km in regim extraurban, cu o emisie de 118 g de CO2 per kilometru si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9 secunde si are o viteza de top de 210 km/h. Al doilea are tractiune fata, si consuma 3,9 litri /100 km, cu o emisie de 109 g CO2 per Km.

Daca vrei luminite in bord si denumiri complicate pentru lucruri simple, mergi la Lexus.