Surprinzatoarea premiera a avut loc la Salonul Auto de la Los Angeles, iar modul in care se prezinta exteriorul ne da mari sperante in privinta unui viitor lipsit de linii si suprafete plictisitoare.
De fapt, daca stam bine si ne gandim, marea problema a oricarui Subaru – cu exceptia vechiului Legacy – este exact asta: ca si exercitiu de design, este la fel de emotionant precum un bloc ceausist. Ei bine, conceptul din imagini schimba radical datele problemei, in ciuda faptului ca seamana cu un Legacy imbuibat cu steroizi; din pacate, nu stim nimic despre performantele motorului boxer de doi litri instalat sub capota. Dar, in fine – daca arata de parca ar manca pamantul, probabil ca asa si merge.
Revenind la problemele de natura estetica, sa mai spunem ca Impreza Design Concept este primul reprezentant al noului curent “Confidence in Motion� si, ca orice prototip, poseda un vocabular din care lipsesc termeni precum “economie� sau “costuri�. O dovada elocventa in acest sens este instalarea unor camere de luat vederi cu rol de oglinzi retrovizoare, clasicele obiecte dedicate monitorizarii traficului din spate fiind considerate inamice ale fluiditatii profilului.
Si, daca tot suntem la acest capitol, sa amintim si interesul major acordat de japonezi aerodinamicii, diffuser-ul posterior si suprafetele laterale nefiind definitivate decat dupa analizarea rezultatelor culese din tunelul de vant.
Sa speram ca-si vor aduce aminte de toate astea si atunci cand vor intra pe ultima suta de metri cu al patrulea Impreza. Sau, macar, de o parte din ele…