Acasa » Stiri » L.A. Auto Show: Serie 6 Cabrio, surpriza lui BMW

L.A. Auto Show: Serie 6 Cabrio, surpriza lui BMW

Postat in 20 noiembrie 2010
/
Comments are off for this post

Salonul de la Los Angeles este doar unul dintre multele evenimente de acest gen condamnate sa ramana intr-un soi de esalon secund al show-urilor auto, insa, anul acesta, cel putin una dintre premiere i-ar fi putut da stralucirea unei expozitii de talie mondiala: BMW Serie 6 Cabrio.

Din pacate, versiunea fara acoperis a noului coupe 2+2 nu si-a facut aparitia in carne si oase, lasand publicul din Sin City oarecum cu ochii in soare; din fericire, germanii si-au luat partial revansa, oferind presei de specialitate (si nu numai) o buna parte din informatiile referitoare la noua masina.

Primul lucru pe care-l remarci atunci cand dai cu ochii de noul Serie 6 Cabrio este vadita inrudire cu designul superbului concept Serie 6 Coupe, prezentat in octombrie la Paris; asadar, cel putin din punct de vedere al patrunderilor spectaculoase in anumite parcari, efectul va fi total.

Cu exceptia plafonului fix din tabla (Serie 6 Cabrio propune in loc unul retractabil din panza, capabil sa se plieze in 19 secunde si sa se desfasoare in 24 de secunde, la viteze de pana la 40 km/h), toate elementele stilistice ale noii decapotabile BMW sunt identice – sau aproape identice – cu cele ale prototipului dezvelit in capitala Frantei. Mai concret, vorbim despre forma farurilor si a stopurilor, lunga capota bombata, enorma priza de aer sapata in bumper-ul frontal, calandrul aplecat in fata si look-ul jantelor de 18 inch (pentru 650i sunt oferite standard roti cu jante de 19 inch). Nici ca ne-am fi dorit mai mult…

Ba da: un interior dupa care sa ni se scurga ochii. Iar bavarezii parca ne-au citit gandurile, tragand la xerox habitaclul aceluiasi Serie 6 Concept. Iar asta inseamna ca, inainte de a descoperi „jucarele� precum display-ul sistemului iDrive (apropo, are 10,2 cm in diametru si, pe langa obisnuitele functii, permite citirea e-mail-urilor gratie conexiunii Bluetooth cu telefoanele BlackBerry), vei scana minute in sir forma asimetrica a consolei tapitata cu piele Dakota si stralucirea insertiilor Piano Black. La un moment dat insa, vei dori sa pornesti motorul, asa ca e timpul sa vedem ce se ascunde in spatele acestei mici demonstratii de arta.

OK, uita de partea cu „mici�: noul Serie 6 Coupe este cu 74 mm mai lung si cu 39 mm mai lat decat predecesorul sau, asa ca germanii au avut mult de munca pentru a-i stabiliza statutul de produs BMW. Intr-o prima faza, ei hotarat ca cel mai slab agregat pe benzina disponibil la lansare sa nu aiba mai putin de 320 CP si 450 Nm – cifre aferente binecunoscutului „sase-in-linie� turbo de trei litri.

Respectivul motor este instalat pe versiunea 640i si, cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte (optional, se ofera una automata cu opt rapoarte), imprima masinii o acceleratie pana la 100 km/h in doar 5,7 secunde si o viteza maxima (limitata electronic) de 250 km/h.

Suna bine, insa si mai bine se aude mormaitul unui V8 la viteze de croaziera; ca atare, Serie 6 Cabrio este disponibil si in varianta 650i, ce ascunde sub capota un twin-turbo V8 de 4,4 litri, 407 CP si 600 Nm. Cu ajutorul sau, decapotabila bavareza consuma „suta� in cinci secunde fix; deci, nu putem decat sa rasuflam usurati ca arsenalul de sisteme electronice – Dynamic Damper Control, Active Roll Stabilization si Integral Active Steering, printre altele – este prezent pentru a mentine lucrurile sub control.

Slava Domnului ca nu pot face asta si cu starea de voie buna…