FIAT-Chrysler va investi peste 1 miliard de euro in reutilarea fabricii, care, pe langa cele doua modele anterior mentionate, se va ocupa si de asamblarea gamei Giulia – masina care va inlocui actualul 159.
Masiva investitie a grupului torinez nu este decat o mica parte din cele… 20 de miliarde de euro planificate in urmatorii patru ani, decizia de modernizare a tuturor unitatilor de productie fiind luata de comun acord cu liderii sindicali (care au obtinut, la schimb, anumite concesii de munca pentru lucratori).
In urma acestui efort financiar, Mirafiori va fi capabila sa produca mult-asteptatul tot-teren Alfa Romeo (adversar pentru Audi Q5, BMW X3 si Mercedes GLK), dar si pe succesorul actualelor SUV-uri compacte Jeep (Compass si Patriot). In final, cei 5.400 de lucratori vor asambla circa 250.000 de masini pe an, cu vreo 71.500 de unitati mai mult decat in 2009.
Productia celor doua modele 4×4 va incepe in trimestrul trei sau patru al lui 2012, jumatate din cele 150.000 de vehicule Alfa Romeo si 100.000 de vehicule Chrysler urmand a fi vanduta in Europa (cealalata jumatate este dedicata, evident, restului lumii, cu America de Nord in prim plan).
Investitiile celor doua companii in Mirafiori sunt direct proportionale cu planurile privind cifrele de productie, FIAT urmand a cheltui 600 de milioane de euro, iar Chrysler 400 de milioane de euro. Frate, frate, dar…