Nu e de mirare, deci, ca minimul acceptat pentru a dansa alaturi de cele mai rapide masini ale lui 2010 este de 1.000 CP, exemple precum Bugatti Veyron (“normal� sau Super Sport), SSC Ultimate Aero sau Hennessey Venom fiindu-ne cele mai la indemana; ce te faci insa cand stacheta este inaltata brusc la… 2.000 CP?
OK – pentru moment, nu exista nimic concret: in afara unor randari computerizate si a unor date tehnice care suna frumos doar pe hartie, compania americana TranStar Racing nu se poate lauda nici macar cu un panou de caroserie al viitorului Dagger GT. Totusi, este foarte greu sa ramai indiferent la ambitia yankeilor de a ne bombarda cu informatii referitoare la proiect, astfel incat, pe langa imaginile de mai jos, iti vom relata, inca o data, cum au ei de gand sa rescrie istoria celor mai rapide masini de pe planeta.
Gandit si asamblat de catre o armata de designeri, ingineri si constructori cu CV-uri cat sulurile pe care se inregistreaza activitatile seismice (printre ei, experti in aerodinamica plecati de la NASA si omul care a trasat liniile lui Saleen S7), Dagger GT este un soi de cometa pe roti fabricata din aluminiu, titan si fibre de carbon, ce ascunde sub panourile de caroserie un motor V8 biturbo de 9,4 litri de la Nelson Racing.
Cu o putere estimata la 2.000 CP in varianta de strada si 2.500 CP in cea de curse (apropo, printre ambitiile celor de la TranStar Racing se numara si spulberarea recordului circuitului de la Nurburgring), uzina de forta poate catapulta megaultrasupercar-ul american pana la o viteza maxima teoretica de peste 483 km/h (chiar 505 km/h, conform formulelor ingineresti); in tot acest timp, el va mai stabili alte doua recorduri: cel mai rapid sprint pana la 100 km/h (1,5 secunde) si cel mai rapid sfert de mila (6,6 secunde, viteza finala 328 km/h).
Proiectantii lui Dagger GT mai au in vedere si un 0-100-0 km/h in mai putin de patru secunde(!), insa pe noi ne-a lasat masca viteza cu care masina va “galgai� lichidul din rezervor: la 483 km/h, aceasta racheta sol-sol usuca recipientul in doar 6 minute! Asta da “voleu�…
Dagger GT – date tehnice
Design: coupe/roadster cu doua locuri si motor central
Constructie: sasiu din aluminiu, caroserie din fibre de carbon, policarbonat si titan
Dimensiuni (L x l x h): 4,88 x 2,13 x 1,12 cm
Masa proprie: 1.360 kg (estimativ)
Distributia maselor: 40% fata, 60% spate
Rezervor de combustibil: 100 de litri
Motor: V8 twin-turbo cu bloc din aluminiu, de origine Nelson Racing
Pozitionare: central-spate
Cilindree: 9,4 litri
Alezaj x cursa: 114,3 x 114,3 mm
Putere: 1.700-2.000 CP in versiune de strada, 2.500 CP in versiune de curse
Cuplu: 2.300 Nm in versiune de strada, 3.100 Nm in versiune de curse
Alimentare: multi-fuel (benzina normala, benzina de curse, metanol
Transmisie: manuala cu sase trepte, de tip Transaxle
Viteza maxima in treapta 1: 80 km/h
Frane fata: discuri de 380 mm, etrieri cu opt pistonase
Frane spate: discuri de 380 mm, etrieri cu sase pistonase
Roti fata: jante de 20 de inch, anvelope Pirelli P-Zero Nero de 325/25ZR20
Roti spate: jante de 21 de inch, anvelope Pirelli P-Zero Nero de 375/20ZR21
Siguranta: centuri Corbeau cu prinderi in cinci puncte, airbag-uri frontale, laterale si pentru genunchi
Acceleratie 0-100 km/h: 1,5 secunde
Sfert de mila (estimativ): 6,6 secunde
Viteza maxima teoretica: 505 km/h
Franare de la 100 km/h: sub 30 m
Timp necesar pentru parcugerea unei mile (1,6 km) la 483 km/h: 12 secunde
Acceleratie laterala (estimativ): peste 1,05 g
Consum la 483 km/h: peste 15 litri/minut
Pret de baza: peste 400.000 de $
Productie: cinci masini in 2011 si 10 in 2012
Garantie: 1 an sau 19.000 km (clientul poate cumpara un pachet de garantie extinsa)