Practic, singura cale de a identifica, de la distanta, un sedan sau combi Mercedes “mediuâ€? fabricat dupa 2010 este sa-l privesti in “ochiâ€?, farurile a la SL facelift inlocuindu-le pe cele cu profil rectangular, sensibil mai anoste. Alftel, va trebui sa patrunzi in habitaclu pentru a observa bordul complet nou, ce “respiraâ€? prin toti porii materialelor de calitate superioara efortul nemtilor de a-l pozitiona exact intre cel al “vechiuluiâ€? C-Klasse si cel al lui E-Klasse (daca zona superioara, de deasupra butoanelor climatizarii, este aproape identica cu cea din modelul de clasa mare, cea inferioara a ramas virtual neschimbata). Acestea fiind spuse, sa trecem la lucrurile cu adevarat importante…
Mercedes a reusit sa vanda peste un milion de C-Klasse din 2007 incoace (8,5 milioane in intreaga cariera a modelului, inceputa in 1982 cu seria 190), insa, de acum incolo, viata acestui best-seller va fi din ce in ce mai grea. Marea problema o reprezinta concurenta, BMW anuntand un adevarat recital cu viitorul Serie 3, iar Audi oferind deja un adversar foarte tare in “persoana� lui A4.
Asadar, pana la aparitia unei noi generatii C-Klasse, firma din Stuttgart trebuie sa stranga randurile si sa scoata tot ce este mai bun din actuala platforma tehnica; din acest motiv, masina din imagini este ceva mai avansata decat cea de dinaintea ei. Ceva mai mult.
Poate ca ochiul uman nu reuseste sa surprinda ineditul, dar exista peste 2.000 de componente noi in ansamblul constructiv al lui C-Klasse facelift. Gasca “asistentilor� electronici, de exemplu, este mai bogata cu cinci membri: Attention Assist (monitorizeaza starea de spirit a soferului si-l atentioneaza cand “simte� ca e obosit), Adaptive High Beam Assist (ajusteaza lumina farurilor pentru a nu-i orbi pe cei care vin din fata), Park Assist, Lane Keeping Assist (atentioneaza soferul in cazul in care masina paraseste, fara voia lui, banda pe care ruleaza) si Blind Spot Assist (elimina, practic, unghiul mort din oglinzile retrovizoare).
Apoi este gama de motoare, care, per ansamblu, este cu 15% mai eficienta. Noile versiuni sunt dotate cu injectie directa de combustibil si fac echipa cu o transmisie automata imbunatatita, cele sapte trepte lucrand in favoarea unui consum de combustibil mai mic.
Asta nu inseamna, pe de alta parte, ca Mercedes C-Klasse facelift a devenit o masina ideala pentru varsta a treia. Dimpotriva: cine viseaza la calatorii sustinute intr-un tempo ridicat poate merge linistit pe mana noului V6 de sub capota lui C350, care, la 302 CP si 370 Nm, dezvolta cu 34 CP si 20 Nm decat precedenta versiune; totodata, el consuma cu 5% mai putin decat vechiul propulsor.
Intre timp, americanii vor avea o surpriza placuta sub forma motorului turbo de 1,8 litri, ce va fi aproape la fel de potent ca unitatea aflata momentan in dotarea lui C300 (201 CP, 310 Nm), dar mult mai economic (9,8 litri/100 km consum mediu teoretic, vs 11,8 litri/100 km). Alles gute, ja?