De data aceasta, este vorba despre o lunga lista de masini pe care numarul trei american le va prezenta in urmatorii ani, dezvaluita nu de cine stie ce individ obscur obsedat de spionaj si conspiratii la nivel inalt, ci de catre insusi Sergio Marchionne – probabil, cel mai “guraliv� presedinte de companie auto din lume.
Nu ca italianul n-ar sti sa tina un secret, doar ca prefera sa spuna clar si raspicat la ce sa te astepti din partea lui si a echipei pe care o conduce. Pentru presa este o adevarata mina de aur, iar cei 250 de jurnalisti care au participat la ultima sa conferinta de presa o pot confirma: in definitiv, nu afli in fiecare zi ca Jeep il va reinvia pe Grand Wagonner si ca marele Chrysler 300C va avea o versiune cu propulsie hibrida. Dar sa le luam pe rand.
Intai si intai, Marchionne vrea un model compact. Chrysler trebuie sa vanda cam 2 milioane de unitati in 2011 si vreo 2,8 milioane anual pana la mijlocul decadei (in 2010, a instrainat aproape 1,6 milioane de automobile), asa ca o masina de talia lui Golf, optim dimensionata si inteligent construita, poate fi decisiva intru indeplinirea obiectivului. In mod normal, ea il va inlocui pe Dodge Caliber si va avea la baza una dintre platformele tehnice FIAT, echipa formata din specialisti italieni si americani urmand a livra produsul finit pana la finalul anului in curs. Dar nu numai la masini mici se gandeste Marchionne, ci si la uriasi croiti pe gustul americanilor.
Cel mai asteptat dintre ei este, fara indoiala, noul Jeep Grand Wagoneer. La aproape doua decenii de la disparitia modelului original, specialistul american in modele 4×4 va prezenta un urmas al renumitului tot-teren full-size, ce va fi mai mare decat Grand Cherokee si va avea sapte locuri.
Grand Wagoneer va avea de infruntat o concurenta teribila – gandeste-te doar la Land Rover Discovery ori Toyota Land Cruiser –, insa yankeii au un as in maneca: arhitectura “Marelui Sef�, la randul ei bazata pe cea a viitorului Mercedes M-Klasse. Motorizarile vor fi, foarte probabil, identice cu ale lui Grand Cherokee – V6 de 3,6 litri si 280 CP, respectiv V8 Hemi de 5,7 litri si 360 CP –, dar top-modelul viitoarei game Jeep va fi mai luxos echipat si, prin urmare, va juca rolul ofertei cu tenta exclusivista. “E timpul sa oferim clientilor un Grand Wagoneer luxos, pe care-l veti vedea in 2013�, a declarat, sec, Marchionne.
Prezenta lui Grand Wagoneer va fi dublata de un pick-up derivat din conceptul Gladiator, pe care boss-ul FIAT si Chrysler doreste sa-l vanda in afara Americii pentru a nu intra in “conflict� cu gama Ram; totusi, mult mai importanta ne pare decizia de a fabrica un 300C cu propulsie hibrida, ce va fi dotat cu o transmisie automata cu opt trepte de origine ZF.
Acelasi specialist german pregateste insa si o cutie cu 9(noua) rapoarte, special creata pentru masini cu tractiune fata, ce va echipa monovolumele mici ale fabricantului din Auburn Hills.
Iti poti scoate palaria in fata lui Marchionne: nu de alta, dar poate face la fel si ne va incanta cu alti iepuri iesiti din ea…
Sursa: Automotive News