Acasa » Stiri » Honda va prezenta update-ul pentru Accord la Geneva

Honda va prezenta update-ul pentru Accord la Geneva

Postat in 28 ianuarie 2011
/
Comments are off for this post

Actualul Accord este, fara-ndoiala, unul dintre cele mai aratoase sedanuri de clasa medie, iar apartenenta sa la gasca masinilor populare cu aroma premium (al carei initiator a fost VW Passat) ii permite sa “deranjeze� nu doar modelele entry-level, gen Chevrolet Epica sau Hyundai Sonata, ci si pe cele cu “sange albastru� (precum Audi A4 ori BMW Serie 3).

Din cand in cand insa, chiar si suma calitatilor recunoscute are nevoie de o recalculare, astfel ca, la Geneva, Honda ne va face cunostinta cu versiunea actualizata a vehiculului.

Vei fi iertat daca, dupa jumatate de ora de puricat exteriorul unui Accord facelift, nu vei bifa nici o schimbare. In definitiv, chiar si prin binecunoscuta metoda “before/after�, subsemnatul nu a depistat decat trei din cele sapte-opt retusuri specificate in mapa de presa: forma diferita a barelor de protectie, farurile cu sticla mai clara si semnalizatoarele “albe�. Japonezii insista totusi ca dinamismul “noii� masini s-a intensificat datorita calandrului uniform cromat si remodelarii lampilor de ceata, in timp ce echilibrul dintre fata si posterior a fost consolidat prin noile blocuri optice, cu lumini de un rosu mai pal pentru marsarier si semnalizatoare aflate pe aceeasi “unda� estetica cu farurile de ceata.

Procesul de modernizare al caroseriei a fost incununat de imbogatirea gamei cromatice cu inca trei culori, clientii putand alege, din primavara acestui an, una din nuantele Alabaster Silver, Graphite Lustre si Celestial Blue Pearl.

In habitaclu, aceeasi poveste: doar cei cu pielea sensibila si ochi ageri vor remarca tapiteria mai fina si insertiile cu look metalic de pe manerul franei de mana, volan si panourile usilor, in timp ce indivizii fascinati de Accord Type S vor fi rasfatati cu scaune partial acoperite cu piele si spatiu pentru picioare iluminat cu rosu (restul versiunilor au respectiva zona iluminata cu albastru).

Mult zgomot pentru nimic, s-ar putea spune, insa nu e mai putin adevarat ca, daca vrei sa schimbi echipa castigatoare, nu o faci decat pe ici, pe colo, prin partile esentiale.

Aceeasi strategie a fost aplicata si in cazul sectorului tehnic, care, in afara unui motor diesel mai putin poluant (cu 9-11 g de CO2 per km, in functie de transmisia aleasa), unei izolari fonice imbunatatite si unei revizuiri de suprafata a trenului de rulare, nu se lauda cu alte noutati. In schimb, trebuie sa punctam imbogatirea destul de consistenta a pachetului de dotari, ce va include farurile active si sistemul High Beam Support (acesta are la baza o camera de luat vederi care detecteaza luminile masinilor de pe contrasens si, in caz ca cele ale masinii-subiect sunt setate pe faza lunga, le muta automat pe faza scurta).

Oh da – aventurile nocturne vor fi mai sigure ca niciodata…