Asa cum ii sugereaza si numele, combi-ul de clasa medie al producatorului suedez ascunde sub capota un sistem de propulsie dual, alcatuit dintr-un motor diesel de 2,4 litri si un agregat electric alimentat de la un set de baterii litiu-ion.
Masina este, virtual, doar un concept, insa suedezii o considera un prototip “gata pentru productia de serie�; ca atare, sa nu te miri daca, undeva prin 2012, vei dai cu ochii de ea in showroom-urile Volvo. Daca ti-o vei dori sau nu, asta ramane de vazut, insa un lucru e cert: oferta nordicilor suna cel putin interesant.
Potrivit ultimelor zvonuri, tandemul turbodiesel D5 (2,4 litri, 5 cilindri, 215 CP si 440 Nm)/motor electric (70 kW, insarcinat cu propulsia rotilor posterioare) are un consum mediu de numai 1,9 litri/100 km(!), in timp ce emisiile de CO2 se situeaza sub valoarea de 50 g/km. Mai mult, V60 plug-in hybrid este capabil sa ruleze pana la 50 km in modul full-electric, ceea ce inseamna ca, in majoritatea timpului, va trece drept un vehicul 100% ecologic.
Hai baieti, clonati-l in serie mare – lumea e plina de tatici activi, ingrijorati de soarta naturii. Ah, si ceva oameni care vor doar sa plateasca putin pe combustibil…