Motorul V8 biturbo de 4,4 litri, 313 CP si 700 Nm trebuie sa se descurce cu o masa de peste 2,5 tone, asa ca apetitul masinii este maricel (compania declara un consum mediu de 9,4 litri/100 km, dar noi stim mai bine); ca atare, celor preocupati de soarta Mamei Natura le va fi propusa o versiune hibrid, al carei debut va avea loc la Salonul Auto de la Geneva.
Masina are deocamdata statut de concept, dar nu ne indoim ca britanicii planuiesc sa-l introduca pe Range_e, mai devreme sau mai tarziu, pe una dintre liniile de fabricatie din Gaydon. Acolo, muncitorii ar putea aseza sub capota o propulsie hibrida de tip plug-in, formata dintr-un agregat diesel de trei litri si o unitate electrica.
Nu stim exact ce putere dezvolta tandemul in varianta montata pe Range_e, dar stim ca prototipul emana in atmosfera doar 89 de grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru. Mai mult – uriasul poate parcurge 32 km in modul full-electric, iar daca nu vrei sa afli din cinci in cinci minute cum e sa rulezi cu viteza maxima de 193 km/h, vei obtine si o autonomie de, atentie, 1112 km.
Super, mai ales daca te poti impaca cu gandul ca, intr-o cursa “Cine-ajunge primul pe parite�, vei fi printre ultimii…