Nici n-au apucat bine sa se bucure de ajutorul celor de la Hawtai, ca intelegerea cu grupul chinez a si picat. Motivul? Guvernul asiatic, care n-a vazut asocierea celor doua cu ochi buni.
Cu o problema asemanatoare s-a confruntat si Sichuan Tengzhong atunci cand a vrut sa preia Hummer; totusi, cazul lui SAAB ni se pare mai tragic, dat fiind faptul ca firma scandinava nu s-a specializat in produse care, oricum, erau sortite pieirii.
Ce alternative au acum nordicii? Sincer, nu prea multe. O solutie ar fi contactarea organismelor de credit pentru solicitarea unor imprumuturi suplimentare; o alta ar fi Vladimir Antonov, fostul actionar Spyker care, in continutare, este interesat sa sprijine brand-ul din Trollhattan.
Cea din urma are mai putine sanse de reusita, avand in vedere statutul de “persona non grata� al rusului; pe de alta parte, daca ea ramane singura, ar fi indicat pentru suedezi sa lupte pentru a o transforma in realitate.