Acasa » Stiri » Opel Zafira: informatii oficiale

Opel Zafira: informatii oficiale

Postat in 19 mai 2011
/
Comments are off for this post

Tatici cu minimum trei copii (si un al patrulea in faza de proiect), fiti pe faza: Opel a prezentat primele imagini cu cel de-al treilea Zafira, urmasul monovolumului care a propus, pentru prima oara, sapte locuri in clasa compacta.

Mai mare, mai dinamic, mai spatios si, bineinteles, mai practic ca niciodata, noul Opel Zafira vine sa rezolve toate acele probleme la care break-urile nu gasesc raspuns.

Nu mai putin de 2,2 milioane de MPV-uri compacte a vandut fabricantul din Ruesselsheim incepand cu 1999, iar principalul motiv a fost habitaclul incapator, deosebit de flexibil. Noua masina, al carei exterior este mai apetisant ca oricand, nu face exceptie: gratie sistemului Flex7 modernizat, clientii vor putea amenaja spatiul interior dupa bunul plac.

Bancheta de pe randul al doilea, de exemplu, a lasat locul unui grup de trei scaune individuale, ce pot fi pliate si mutate independent unul fata de celalalt (cursa longitudinala a fiecarui scaun este de 210 mm). Apoi este bancheta de pe randul al treilea, ce poate fi stransa astfel incat sa formeze, impreuna cu podeaua portbagajului, o suprafata plana. Iar daca este sa vorbim despre “delicatese�, atunci putem aminti sistemul Lounge Seating, ce permite doua mutari: transformarea spatarului scaunului din mijlocul randului al doilea (phew!) intr-o cotiera confortabila pentru ambii pasageri si… culisarea celor doua scaune exterioare pe o distanta de 280 mm (asadar, cu 70 mm mai mare decat in mod obisnuit), suficienta pentru a crea in spatele soferului un soi de sanctuar inchinat relaxarii. Ramane sa verificam…

Inclusiv zona destinata bagajelor beneficiaza de cateva “artificii� interesante, unul dintre acestea fiind FlexFix. In esenta un dispozitiv creat pentru transportul bicicletelor, acesta iese din bara de protectie posterioara precum un sertar, permitand ancorarea vehiculului cu doua roti si pedale. Opel spune ca aproape 60.000 de clienti au comandat pana acum ingenioasa tehnologie, care, in cazul noului Zafira, este si mai usor de utilizat. Oh, si sa nu uitam: portbagajul masinii are 710 litri in configuratia cu cinci locuri (cu 75 de litri mai mult decat inainte) si poate ajunge la 1.860 de litri cu toate scaunele din spate pliate.

Din punct de vedere tehnic, monovolumul constructorului german este destul de bizar, in sensul ca platforma tehnica a rezultat in urma unui mix intre arhitectura lui Insignia si cea a lui Astra. Mai pe romaneste, puntea fata cu subcadru izolat si punti McPherson provine de la modelul de clasa medie, in timp ce puntea spate Watt este similara cu cea a autoturismului compact. Una peste alta, Opel promite mai multa stabilitate si comfort din partea trenului de rulare, precum si o mai buna izolare fonica; de cealalta parte, constructorul a economisit sume importante, stiut fiind faptul ca suspensia multilink este mai scumpa decat solutiile semirigide. Eu te scarpin pe tine pe spate… restul il stii.

Si iata-ne ajunsi si la capitolul securitate. Unde, evident, noul Astra este “betonat�. Noteaza: cruise-control adaptiv cu functie de monitorizare a traficului din fata (daca soferul nu da semne ca ar vrea sa apese pedala din mijloc, sistemul reduce automat viteza masinii si, dupa caz, actioneaza automat franele), sistem de avertizare a parasirii benzii de rulare, sistem Opel Eye (premiera pe Zafira; indeplineste o multime de functii, incepand cu informarea soferului vizavi de masina din fata si terminand cu avertizarea unei coliziuni iminente) si sistem de asistenta la parcare. Sotia o sa se bucure nespus…

Incheiem ca niciodata cu… gama de motoare, motivul fiind foarte simplu: le stii deja. Ma rog, pe majoritatea dintre ele. Fara sa o mai lungim, este vorba despre cele trei versiuni ale propulsorului 2.0 CDTI (110, 130 si 165 CP) si despre cele doua variante ale benzinarului de 1,4 litri din generatia Ecotec, ce produc 120, respectiv 140 CP. Nu te ingrijora – orice ai alege, consuma putin si merge repejor…