Cine nu l-a apreciat cum se cuvine, sa-i fie de bine; oricum, va primi o noua sansa odata cu debutul noii generatii. Pana atunci, sa ne bucuram de Grand Edition.
De la distanta, nu e foarte clar daca avem ceva de sarbatorit ori ba: GL Grand Edition arata ca un… GL cu niste jante smechere. Acele roti insa – apropo, “tigaile� multispitate au dimensiunea de 20 de inch – sunt doar o parte a “problemei�, apropierea de imensa silueta dezvaluind prezenta farurilor cu tente fumurii, grilei de radiator restilizate si noului bumper cu LED-uri de zi incorporate. Uita-te si mai atent si vei observa inclusiv suprafetele vitrate laminate, tronand deasupra pragurilor din aluminiu si evacuarii cvadruple. Iar daca esti genul de individ indiscret, retina va inregistra si habitaclul negru-bej, scufundat in piele Nappa si lemn de esenta rara. S-Klasse, unghia-n gat…
Colosul din Stuttgart nu ne surprinde si cu o serie de motorizari noi, dar asta e departe de a fi o bila neagra. In definitiv, ne-am obisnuit sa stim ca “economii� merg pe mana motoarelor diesel (GL 350 BlueTec 4Matic cu motor de 211 CP si 540 Nm, respectiv GL 350 CDI 4Matic BlueEfficiency cu motor de 265 CP si 620 Nm), in timp ce connaisseur-ii vizeaza fie V8-ul de 4,6 litri (340 CP, 460 Nm), fie pe cel de 5,5 litri (388 CP, 530 Nm).
Nu, nu vrem sa auzim prostii de genul “frate, da’ dieselul consuma mai putin�: cand dai 80.000 euro pe o masina, asta suna ca si cum ai inchiria apartamentul regal din Burj Al Arab pentru a da o petrecere cu bere sparlita din supermarket.
Dar sa nu ramanem datori cu preturile:
GL 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY – 80.206 euro
GL 350 BlueTEC 4MATIC – 81.396 euro
GL 450 4MATIC – 91.868 euro
GL 500 4MATIC – 99.127 euro