Acum insa, gata – te poti instala comod in fotoliu, cu laptop-ul in brate, si citi tot ceea ce este mai important despre cel mai puternic si mai rapid BMW M5 din istorie. Si sa nu crezi ca nu avem noutati…
Vom incepe direct cu cel mai important lucru din lume: motorul. Care nu mai este un V10 de cinci litri aspirat, ci un V8 biturbo de 4,4 litri, similar cu cel de pe X5/X6 M. Paguba in ciuperci: burdusit cu toate tehnologiile SF din depozitul bavarezilor – turbocompresoare cu tehnologie Twin Scroll, injectie directa de inalta precizie si Valvetronic – monstrul cu bloc din aluminiu dezvolta 560 CP si 680 Nm, cu 43 CP si 160 Nm mai mult decat vechiul propulsor.
Mai mult, potentialul noii unitati este superior si agregatului din dotarea lui Mercedes E 63 AMG, drept pentru care acceleratiile sunt ceva mai bune: 0-100 km/h in 4,4 secunde (4,5 secunde pentru “Merc�) si 0-200 km/h in 13 secunde. Viteza maxima este, ca de obicei, limitata la 250 km/h, insa, daca optezi pentru dotarea M Driver’s Package, aceasta creste pana la 305 km/h.
Evident, daca lasi naibii prostiile astea cu limitarea de viteza si indepartezi cenzorul electronic cu totul, s-ar putea sa ai placuta surpriza de a te putea masura cu cele mai aprige supercar-uri. Pana la un punct, cel putin…
In definitiv, cea de-a cincea generatie M5 ramane un sedan mare si greu, iar jantele cu design specific, bosajele reliefate, eleronul montat in prelungirea portbagajului sau kit-ul de suspensie nu pot face decat sa mascheze faptul, nu sa-l elimine cu totul. Pe de alta parte, asta nu inseamna ca avem de-a face cu o masina buna doar in linie dreapta.
Sigur, cutia de viteze cu sapte trepte si ambreiaj dublu, optimizata pentru demaraje fulminante, functia Launch Control si padelele din spatele volanului se vor dedica cu totul obtinerii a zeci de victorii intre doua semafoare; atunci insa cand soseaua dreapta ca o rigla va lasa locul serpentinelor, adevaratul talent al lui BMW M5 va iesi la iveala.
Comunicatul de presa BMW insista pe balarii de genul “consum mediu de 9,9 litri/100 km, cu 30% mai mic decat al vechii masini�, dar un adevarat fan al logo-ului alb-albastru va zambi doar atunci cand va da cu ochii de diferentialul cu patinare limitata Active M (montat intre rotile posterioare, acesta variaza permanent si instantaneu cuplul in vederea obtinerii unei tractiuni maxime si a unei stabilitati exemplare in viraje), franele din materiale compozite si raportul greutate/putere de numai 3,3 kg/CP.
Bineinteles, cand “furtuna� se va opri, va sosi vremea ca noul M5 sa scoata la iveala ultimul as din maneca. Respectiv, talentul de limuzina de lux, confortabila si extrem de sigura. Head-Up Display, faruri cu xenon adaptive, Night Vision cu functie de recunoastere a pietonilor, sistem de avertizare la schimbarea benzii, asistenta la parcare cu Surround View si Internet – toate acestea fac parte din dotarea celui mai sofisticat “M� creat vreodata. Si, punem pariu inca de pe acum, cel mai cel in… toate cele.