Acasa » Stiri » In sfarsit, noul BMW Serie 3 scoate, oficial, fata in lume

In sfarsit, noul BMW Serie 3 scoate, oficial, fata in lume

Postat in 15 octombrie 2011
/
Comments are off for this post


Dupa mai mult de doi ani de dezvoltare, BMW si-a facut in sfarsit curaj si a dezvaluit aseara noul Seria 3, a sasea generatie oferind, pentru prima data in istoria bavarezilor, doar motoare cu supraalimentare prin turbina.

Pentru BMW, Seria 3 este, fara nicio indoiala, cel mai important model, fie si daca luam in calcul numai faptul ca este cel mai vandut automobil produs de bavarezi. Este adevarat ca Audi A4 si C-Class sunt mai confortabile si ofera mai mult spatiu decat treiar, insa modelul din Munchen este mai usor si mai dinamic si, datorita acestor doi factori, mai placut la condus.

Tot in premiera pentru Serie 3, BMW va oferi pe langa motoare diesel si pe benzina ultra-performante si un full-hybrid si tractiune integrala, gama urmand a fi insa completa catre sfarsitul anului viitor.

In ceea ce priveste designul exterior, echipa bavareza a mizat, inca o data, pe cartea safe, preferand sa adopte liniile lui Serie 1 (in fata) si Serie 5 (in spate), oferindu-le clientilor lui Serie 3 o parte frontala cu farurile drepte unite cu o grila a radiatorului mai dinamica si stopuri cu LED in partea din spate. Aceste aspecte sunt insa doar cele mai evidente, pentru ca o serie de alte detalii sunt si ele redesenate, pentru a completa un exterior mai dinamic.

Vorbeam putin mai inainte despre faptul ca noul Serie 3 este mai dinamic decat rivalii germani directi. In parte, acest lucru se datoreaza unei scaderi in greutate de circa 50 de kilograme fata de generatia anterioara, in timp ce coeficientul aerodinamic a fost redus la 0,26.

Din punctul de vedere al dimensiunilor exterioare, punctam un ampatament crescut cu 50 mm (total 2.810 mm), o lungime crescuta cu 93 mm (total 4,62 metri) si un portbagaj cu 20 de litri mai generos (total 480 litri).

In interior, tunelul media este pozitionat asimetric (in spiritul BMW, soferul fiind cel avantajat), in timp ce consola centrala dispune ca dotare standard de un ecran de 6,5 inch pe care sunt afisate informatiile oferite de sistemul iDrive.

Tot in premiera pentru Serie 3, BMW a hotarat sa ofere clientilor posibilitati extinse de personalizare, nivelurile de echipare Sport, Modern si Luxury fiind mai cuprinzatoare si mai generoase decat in cazul generatiei anterioare. De asemenea, pentru oricare dintre ele, pachetul M Sport va fi si el disponibil.

In privinta motorizarilor, la momentul lansarii, Serie 3 dispune doar de patru variante de propulsor, doua pe benzina si doua diesel, toate, asa cum spuneam mai sus, TwinPower Turbo.

Pe lista se regaseste un “doi litri� ce merita laudat, motorul cu patru cilindri fiindu-ne aparent cunoscut de la sfarsitul lui 2010, moment in care a devenit disponibil pe X1. Spun aparent pentru ca in cazul lui Serie 3, el va fi disponibil in doua versiuni de putere (cu TwinPower, nu uitati). Versiunea de top, pentru 328i, va dezvolta 245 CP (si un moment-maxim de 350 Nm) si ii va permite modelului un sprint 0-100 km cu start de pe loc de 5,9 secunde.
De remarcat consumul mediu de 6,4 litri/100 km, iar in cazul cuplarii la transmisia automata cu opt trepte, de doar 6,1 Litri/100 km.
Pentru 320i, puterea va fi de doar 181 CP, modelul urmand a fi disponibil in primavara anului viitor.

Ramanand in tabara propulsoarelor pe benzina, clientii hardcore vor putea opta pentru 335i, dotat cu faimosul motor cu sase cilindri in linie, de 3 litri. Puterea este tot de 306 CP, iar momentul-motor de 400 Nm, acceleratia 0-100 km/h realizandu-se in 5,5 secunde.

Pentru amatorii de motoare diesel, noul Serie 3 ofera, deocamdata, doar doua propulsoare consumatoare de motorina, 320d (capacitate de 2 litri, 184 CP si 380 Nm, 0-100 km/h in 7,2 secunde, consum mediu 4,5 litri la suta) si 320d EfficientDynamics, cu aceleasi performante, insa un consum mediu de exceptie, de 4,1 litri/100 km.

Asa cum spuneam, gama va fi completa anul viitor, in primavara urmand sa inceapa a fi oferite si 320i, 316d si 318d. Ofensiva “eco Serie 3� va continua de-a lungul intregului an 2012, versiunile cu tractiune integrala xDrive, precum si versiunea ActiveHybrid 3 (un 335i caruia i se adauga un motor electric de 40kW) urmand sa poata fi comandate odata cu venirea sezonului rece al anului viitor.

Mai bun ca oricand daca ne luam dupa informatiile oferite de BMW (vom verifica afirmatiile cat de curand, fiti fara grija), noul Serie 3 va da piept cu un Mercedes C-Class recent imbunatatit si, anul viitor, cu noi versiuni ale lui Audi A4. Nu putem decat sa ii uram succes, pentru ca va avea nevoie…