Dupa ce a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, conceptul DC100, menit sa ne arate viitorul Defender, a fost imbunatatit.
Conceptele prezente la Los Angeles vin sa evidentieze ADN-ul de off-roader care au transformat actualul Defender intr-un mit, cu ajutorul jantelor din aliaj usor cu diametrul de 20 de inci echipate cu anvelope Cooper pentru off-road, snorkel pentru traversarea zonelor inundate sau a raurilor si un portbagaj montat pe plafon
Prin adaugarea acestor detalii, Land Rover DC100 vrea sa arate legatura cu actualul Defender si sa arate lumii ca este un model capabil, practic si exploatabil, precum si potrivit pentru pietele lumii a treia
, dupa cum a declarat boss-ul Land Rover, John Edwards jurnalistilor Autocar UK.
Aceste modificari au fost aduse conceptului DC100 dupa ce britanicii au fost criticati pentru faptul ca primele concepte prezentate puneau accentul prea mult pe stilul de viata al aventurierilor si mai putin pe polivalenta si capacitatea de a fi folosit in conditii grele.
John Edwards a mai declarat ca uneori se vorbeste prea mult despre surferii din California si prea putin despre Crucea Rosie, Zambia sau desertul australian. Este foarte bine daca putem sa-l vindem in California, dar aceasta piata nu este cea mai importanta pentru noi
.
Spre deosebire de vechiul, dar actualul, Defender, care este un off-roader pur si care a scris manuale intregi pentru off-road, DC100 vine ca o provocare pentru secolul 21.
Este vorba despre tehnologia incorporata in sistemele acestui model.
S-a pus accentul foarte mult pe modul de abordare al soferilor actuali care sunt obisnuiti cu sistemele ajutatoare, si, din acest motiv, DC100 nu mai are maneta pentru reductor, ci vine echipat cu sistemul Terrain Response, folosit pentru prima data de Range Rover.
In completarea acestui sistem vine sistemul i-Terrain
care reuseste sa cartografieze terenul din fata autovehiculului si poate identifica pericolele potentiale si poate sugera rute alternative.
In cazul in care este necesara traversarea unei ape, DC100 mai dispune de sistemul Wade Aid
care foloseste sonare instalate in bara fata, cea din spate si in carcasele oglinzilor pentru a determina adancimea apei ce urmeaza a fi traversata si ajuta soferul sa navigheze in siguranta fara a mai fi nevoit sa se dea jos din masina.
In cazul in care se doreste traversarea suprafetelor inghetate, DC100 mai scoate un as din maneca, sub forma unor anvelope dotate cu crampoane retractabile.
Suna a Science-Fiction, nu-i asa ?