Acasa » Stiri » Fiat lanseaza noua generatie Uno

Fiat lanseaza noua generatie Uno

Postat in 14 mai 2010
/
Comments are off for this post

Modelul Uno a fost lansat in 1983 pe piata europeana, pentru ca din 1995 sa ramana in fabricatie in pietele emergente din Brazilia, Argentina, Africa de Sud, India, Pakistan si Maroc, cu nume diferite si evolutii ale aceleiasi caroserii.

Cunoscut, pana de curand, drept Proiectul 327, noul model Fiat Uno a fost dezvoltat in centrul Fiat Stile America Latina impreuna cu Fiat Centro Stile din Torino.

La prima vedere se poate observa imediat ca Fiat Uno a folosit reteta Daciei Logan: masina spatioasa, dotata cu minimul necesar, interior cu plastic cat mai mult, pentru reducerea cheltuielilor de productie si intretinere usoara. Exceptand optiunile de texturi pentru materiale si culori, se poate opta pentru un radio – CD Player, ce poate citi si fisiere MP3, mufa pentru MP3 playerul personal, aer conditional manual, geamuri electrice fata, faruri de ceata si cam atat.

Similaritatile cu Dacia Logan nu se rezuma doar la filozofia de design si productie. Gurile de aerisire sunt aproape identice, scrumiera pusa in locul special pentru pahare si chiar organizarea blocului de comanda al instalatiei de climatizare a aerului.

Acest model nou va beneficia de motorizari noi cu nume pompoase: Fire 1.0 Evo si Fire 1.4 Evo. Chiar daca ne duc cu gandul la Mitsu Evo, aceste motoare sunt noile creatii ale centrului brazilian, putand functiona cu benzina, etanol, sau combinatii ale celor doua.

Motorul de un litru dezvolta 73 CP si 95 Nm la 3850 rot/min, cu benzina, si 75 CP si 99 Nm la 3850 rot/min, daca este alimentat cu alcool, in timp ce motorul de 1.4 litri dezvolta 85 CP si 124 Nm la 3500 rot/min daca este alimentat cu benzina, respectiv 88 CP si 125 Nm la 3500 rot/min, cand e servit cu alcool.
Inginerii de la Fiat se lauda cu lipsa vibratiilor induse de motor in caroserie, datorita sistemului de montare: doua puncte aliniate perfect cu centrul de greutate al motorului, in timp ce al treilea punct de acrosare pe caroserie are rolul de a limita deplasarea motorului, fara a prelua nimic din greutatea acestuia.

Noul model Fiat va fi lansat in tara de origine, Brazilia, si va beneficia de o garantie de un an de zile, lucru care spune destul de mult…

Preturile nu au fost anuntate.

Articole similare