Sa treci cu vederea aceasta aniversare echivaleaza, pentru un pasionat auto, cu ignorarea celei de-a doua veniri a lui Iisus pe pamant de catre un crestin.
Un fel de can\’t miss it moron
! E moron
, nu mormon
…
Pe vremea cand multi dintre noi nu eram nici macar o stralucire in ochii parintilor nostri, bavarezii puneau la cale un nou plan de dominare a planetei.
Nimic nou pentru nemti, ar spune carcotasii, dar este vorba despre ceva mai important.
Astfel, in 1972 s-a pus piatra de temelie a institutiei, viitoare legenda, BMW Motorsport GmbH, care a inceput cu 35 de angajati supervizati de Jochen Neerpasch.
Da.. ACEL M1!
Masina de vis a multora dintre noi si realitatea cotidiana a doar catorva sute de milionari si playboy ai vremurilor acelea.
A urmat intrarea in Formula 1, apoi lansarea unui alt model legendar, capabil si in ziua de azi sa faca de ras multe masini sport: M635 CSi Coupe.
Acesta a fost etalonul vremurilor sale, motorul cu cilindreea de 3,5 litri producand 286 CP.
In 1986 a urmat intrarea pe circuitele de turisme, cu ajutorul modelului M3, echipat cu un patru cilidri
, lucru rar pentru BMW, care producea 195 CP.
Ar mai fi multe de spus, si sute de pagini de umplut despre modelele M ale lui BMW, dar nu avem nici timp si nici spatiu.
La cat mai multi ani BMW M GmbH!