De exemplu, stim ca supercar-ul de 645.000 de euro (fara taxe) va avea o caroserie din CFRP (plastic ranforsat cu fibra de carbon), ce va proteja doua lucruri: o structura tubulara din materiale compozite si o propulsie hibrida.
Ultima este, fara indoiala, mandria inginerilor Porsche, caci ansamblul celor trei agregate – un V8 de 4,6 litri, capabil de peste 570 CP, si doua agregate electrice, de 107 CP (dedicat rotilor fata), respectiv 121 CP (montat in carcasa transmisiei, acesta va antrena rotile posterioare) – va produce peste 770 CP. Ei bine, herghelia este suficient de numeroasa pentru ca 918 Spyder sa rezolve un tur pe Nurburgring in mai putin de sapte minute si 22 de secunde.
Cine a studiat lista celor mai bune performante obtinute in “Iadul Verde� stie ca au existat si bolizi mai rapizi, dar crede-ne – nici unul nu poate fi catalogat drept un hibrid de serie. Si, cu siguranta, nici unul nu este capabil sa consume, la pas, trei litri de benzina la 100 km.
Fuzeea germana va fi capabila de asta, precum si de multe alte trucuri. Spre exemplu, bateria litiu-ion de 6,8 kWh, incarcabila de la o priza normala in circa doua ore, va asigura o autonomie in modul full-electric de 25 km. Apoi, este viteza maxima in modul 100% ecologic: peste 150 km/h.
La gol, masina de 4.64 metri lungime, 1,94 metri latime si 1,17 metri inaltime va cantari sub 1.700 kg, drept pentru care performantele dinamice vor fi mai bune decat ale oricarui model Porsche: 0-100 km/h in sub trei secunde, viteza maxima de peste 325 km/h. Singurul defect? Poate numarul de exemplare planificate: 918.
Ca atare, daca te-ai hotarat sa cheltuiesti o mica avere pe cel mai special Porsche al tuturor timpurilor, grabeste-te: producatorul din Zuffenhausen a inceput deja sa primeasca comenzi…