Dar Audi A8? Ei bine, A8 are o caroserie 100% din aluminiu. Nu pentru mult timp, insa…
Cine il adora pe A8 pentru arhitectura din metal usor ar face bine sa cumpere unul cata vreme treaba asta mai e valabila. Potrivit surselor Car and Driver, nemtii lucreaza deja la noua generatie a navei-amiral, a carei caroserie va fi fabricata atat din aluminiu, cat si din otel.
Nu se stie in ce masura va fi afectata masa proprie, dar un lucru e cert: viitorul A8 nu va mai fi atat de special. Sau poate ca da: aceleasi guri vorbesc despre o platforma tehnica modulara, dezvoltata de Porsche (ea va fi utilizata inclusiv in constructia lui Panamera si a viitoarelor sedanuri Bentley), ce va avea… tractiune spate. Practic, masina ar putea fi prima de acest gen dezvoltata de Audi in era postbelica, exceptand anumite modele de curse! Probabil, asistam la primul caz de comportament normal ce starneste curiozitatea…
Viitorul Audi A8 va debuta undeva in 2015, poate 2016, dar, pana atunci, vom nota un prim facelift pentru actualul model. Car and Driver vorbeste despre o revizuire intensa a designului exterior, care nu este apreciat nici macar in cadrul grupului: un designer a marturisit ca arata de parca “inca ar avea montate elementele de camuflaj�.
Pe langa modificarile estetice, Audi are in vedere si gama de motorizari, unde isi vor face loc doua unitati cel putin interesante. Prima este o noua versiune a dieselului V8, ce va dezvolta peste 400 CP; de cealalta parte, avem de digerat un W12 cu supraalimentare (Audi vrea sa recupereze deficitul de cuplu fata de BMW 760i si Mercedes S 600). Delicios…
Sursa: Car and Driver