Acasa » Stiri » FIAT Panda 4×4: informatii si poze oficiale

FIAT Panda 4×4: informatii si poze oficiale

Postat in 1 septembrie 2012
/
Comments are off for this post

Ai un FIAT Panda si, macar o data, te-ai gandit ca era mai bine daca asteptai versiunea 4×4? Bine, atunci nu repeta greseala. Asteapta debarcarea noului Panda 4×4 in showroom-uri, ce va avea loc dupa prezentarea oficiala de la Paris.

Intre timp, hai sa afli cu ce se lauda…

Pai, in primul rand, cu statutul. Ca si predecesorul sau, Panda 4×4 ramane singura prezenta “integralaâ€? din clasa mini; totodata, este unicul model de teren pe care nu-l va incurca nici un loc de parcare: lungimea mititelului este de numai 3,68 metri (latime: 1,67 metri; inaltime: 1,60 metri).

In al doilea rand, are atitudine. Priveste garda la sol generoasa, calandrul rectangular, bumper-ele desenate in stil off-road si scutul epatant. La naiba, pana si oferta de culori are un aer de take it or leave it: ai de ales intre portocaliu Sicilia si verde Toscana. Iar, cum fetele aleg portocaliul…

Precum versiunea 4×2, habitaclul e mai aglomerat de patratele ca o tabla de sah; totusi, apar diferente notabile la nivelul bordului si scaunelor. Primul poate fi finisat intr-un vernil foarte placut ochiului, in timp ce tapiteria promoveaza un design special si – ai ghicit – trei culori inedite: verde, portocaliu si bej. Totodata, Panda 4×4 are 15 spatii de depozitare pentru diverse obiecte, cu unul mai mult decat fratele cu tractiune fata. Probabil, pentru articolele necesare supravietuirii.

Micul FIAT este, in mod cert, un 4×4 soft, insa nu te gandi ca doar bordurile sunt apanajul sau. Tehnologia Torque on demand include doua diferentiale si un sistem de cuplaj electronic ce variaza cuplul intre punti in functie de conditiile de drum; in plus, functia ELD (Electronic Locking Differential) ajuta soferul sa depaseasca traseele dificile, blocand rotile cu aderenta scazuta si livrand cuplul spre cele care musca mai bine din teren. Ea poate fi activata la viteze mai mici de 50 km/h, prin simpla apasare a unui buton. Deh, sa nu stai cu mainile in san…

In privinta motoarelor, nici o surpriza: vei avea de ales intre un benzinar si un consumator de motorina. Primul este mult-laudatul (poate prea mult laudatul) TwinAir Turbo de 0,9 litri si 85 CP, care dezvolta cu 40% mai mult cuplu decat vechiul unu-doi Fire.

Celalalt este binecunoscutul Multijet de 1,3 litri, care, fata de predecesorul sau, are un moment maxim cu 30% mai mare. Ambele unitati sunt cuplate la transmisii manuale cu sase rapoarte, setate pentru a inlesni pornirile in rampa. Normal…