Pe de alta parte, stim ca speculatiile au savoarea lor, asa ca-ti servim una de esenta tare, aburind cu cifre halucinante.
Inainte de toate, sa renuntam la acel P12. Nu de alta, dar, in momentul de fata, nu spune nimic. Pana cand nu vom vedea masina pe viu si, mai apoi, ne vom obisnui cu ea, cel mai rapid McLaren din istorie este doar Urmasul lui F1
. Asa, vei stii si la ce sa-l raportezi.
Pe hartie, bolidul va face arsice din copilul
lui Gordon Murray: potrivit ultimelor date, V8-ul turbo de 3,8 litri – practic, o ruda (si mai) dopata al celui de pe MP4-12C – va produce, ajutat de un sistem KERS, 963 CP. Partea lui, de 803 CP, la 9.100 rpm. Daca-ti aduci aminte, magnificul V12 de origine BMW, instalat pe F1, producea numai
627 CP (680 CP, pe modelul F1 LM)…
In dulcele stil McLaren, noua racheta sol-sol nu va cantari foarte mult – doar 1.225 kg, zic insiderii
–, asa ca perfromantele vor fi infioratoare. Pentru client si concurenta, deopotriva. Prima suta
se va face tandari dupa numai 2,8 secunde, iar sfertul de mila va fi rezolvat in 9,1 secunde. Cat despre viteza maxima, inca ne uitam chioras la ea. Pur si simplu, la cei 384 km/h anticipati, este prea mica.
E stupida pentru orice om normal, stim, dar: 1) hypercar-ul McLaren nu-i pentru oameni normali
; 2) succesorul lui Ferrari Enzo, unul dintre marii rivali, va depasi 400 km/h. Uita deci viteza, pana la urmatoarea runda de zvonuri.
PS: Noul F1 va fi construit, se pare, intr-o serie limitata la 500 de exemplare, fiecare masina urmand a avea un pret de start de 1,4 milioane de $. E, asa da…