Acasa » Features » Mesagerul Karmei: Mercedes-Benz Citan

Mesagerul Karmei: Mercedes-Benz Citan

Postat in 12 martie 2013
/
Comments are off for this post
Surpriza a fost totala la inceput

Surpriza a fost totala la inceput

Ce dracu’ fac eu cu asta?
Acesta a fost primul meu gand cand am ajuns la Mercedes-Benz pentru a lua noul Citan la un test drive.
E o karma aici si am avut ocazia sa ma conving ca dracul nu e atat de negru, iar Citan este chiar misto, daca nu chiar mai mult de atat…

Nu m-a dat pe spate, dar m-a surprins

Nu m-a dat pe spate, dar m-a surprins

Va recomand sa parcurgeti tot articolul, pentru ca astfel veti ramane doar cu idei preconcepute si imprumutate.
Ultimul autovehicul utilitar condus de mine a fost un Iveco Turbo Daily, tot albastru, pe care l-am condus cand inca era un prototip destinat presei, in 2004 pe soselele Coastei de Azur.

Astfel se explica dubiile mele, tinand cont de faptul ca nu am atins un alt vehicul utilitar vreme de 8 ani si jumatate!

Sa studiezi masina asta e ca si cum ai petrece 5 ore sa te uiti la un televizor cu purici, dar, pentru unii, asta e o meserie pentru ca, iar acum urmeaza clipa de stiinta, puricii de la TV reprezinta emisia radiatiei de fond, reminiscenta a Big Bangului insusi ;)!

Plastic

Plastic

Lasand fizica de-o parte, Citan si-a facut temele cum trebuie si este un animal perfect adaptat mediului sau pentru ca suntem siguri ca nu va cara doar buchete de flori de 100 de euro, ci si chestii ce pot dauna unor vehicule normale.

Interiorul este imbracat in plastic de pix, dar asta e un avantaj pentru ca vorbim de un vehicul utilitar.
Am apreciat podeaua imbracata integral in plastic negru, care va fi protejata in mediile nefavorabile, cum ar fi… Bucurestiul plin de balti, gropi si noroaie!

Ma uit la indicatoarele de bord si observ ca sunt mai putine decat am eu cadrane pe ceasul de la mana stanga, iar pe consola centrala observ butoanele care comanda sistemele ce asigura un strict minim esential: instalatia de climatizare, sistemul audio cu radio-mp3 (utilizeaza o mufa USB) si alte doua butoane langa maneta schimbatorului de viteze, care comanda senzorii de parcare si sistemul Start/stop.

ESP si sistem Start/Stop

ESP si sistem Start/Stop

Afara ploua marunt ca-ntr-un poem bacovian, frigul parea ca patrunde in oase prin cabina izolata termic, iar cheful meu de test tindea spre zero, asa ca mi-am facut curaj sa adun kilometri prin oras, cu formularul de observatii pe scaunul din dreapta.

Cu exceptia unor detalii, Citan isi tradeaza originile franceze

Cu exceptia unor detalii, Citan isi tradeaza originile franceze

Nu aveam nici cea mai mica idee ce voi scrie in articol pentru ca gandisem un comparativ, initial, si am ramas fara automobilul rival.>br?
Pun contactul, remarc originea Renault a masinii si incep sa incarc gloantele pentru a pregati executia virtuala a lui Citan.
Nu pot sa spun ca m-a atras de la inceput, dar i-am dat sansa unei aprecieri cat mai obiective, iar asta m-a salvat de la a face o gafa…
Pornesc motorul si dau sa actionez stergatoarele de parbriz, iar mana mea dreapta s-a dus in locul unde se afla maneta ce comanda stergatoarele de parbriz la 99% din automobilele ce circula pe partea normala a drumului.

Stergatoarele se comuta...din partea stanga a coloanei de directie

Stergatoarele se comuta…din partea stanga a coloanei de directie

Degetele mele au trecut prin… aer, iar parbrizul a ramas plin de apa!
Ma uit si raman perplex, injurand geniul obscur care s-a gandit la costuri.

Aprind farurile, desi era inca zi, dar prefer sa merg in siguranta, si ma uit la maneta din stanga coloanei de directie.
Daca puneau si comanda franei de mana pe ea si, eventual, un dozator de cafea, utilizau intregul potential al unei banale parghii!

Pe acea maneta se afla comanda sistemului de semnalizare a schimbarii directiei de mers, a stergatoarelor de parbriz si a instalatiei de spalare a parbrizului!

Dupa ce deslusesc enigma stergatoarelor de parbriz, plec spre birou nemultumit si gata sa ingrop citanul intr-o avalansa de critici, mai ales dupa ce am pornit instalatia audio care se aude putin mai bine si mai puternic decat telefonul meu, cand e pus pe speaker…

Instalatia audio nu este cea mai stralucita dar isi face treaba

Instalatia audio nu este cea mai stralucita dar isi face treaba

Am plecat din spatele complexului Romexpo, usor descumpanit, dar hotarat sa-mi fac treaba cum trebuie pentru ca Mercedes-Benz Citan nu are nicio vina si merita sa i se faca dreptate.
Am fost atent la trecerea peste denivelari, unde Citan s-a descurcat remarcabil, desi nu are vreo punte desteapta, in spate, iar motorul s-a descurcat mai mult decat onorabil, cu remarca ca masina nu era incarcata decat cu una bucata sofer.
Care sofer, la ai sai 187 cm, s-a simtit oarecum incomod, respectiv de-a dreptul incomod dupa 5 ore de condus, deoarece pozitia de condus este inalta, iar spatiul pentru picioare este limitat.

Gata cu persoana a III-a la singular si sa trec la Karma lui Citan.

Citan si-a aparat cauza si mi-a servit o lectie importanta

Citan si-a aparat cauza si mi-a servit o lectie importanta

Pentru ca am adus vorba de karma, trebuie sa spun ca i-am dat sansa lui Citan sa-si arate valoarea si acesta s-a achitat Magna cum laudae, in weekendul care a urmat.
Un prieten bun de-al meu al carui nume nu vreau sa-l mentionez, pentru ca nu sunt sigur daca vrea acest lucru, avea nevoie sa se mute in acel weekend si tocmai i se stricase masina.
Prieten la nevoie + chestii de mutat + eu + Citan = Love.

Mutarea dintr-un apartament cu 2 camere este floare la ureche

Mutarea dintr-un apartament cu 2 camere este floare la ureche

Asa ca am dat un telefon si l-am intrebat daca are nevoie de ajutor.
Mana cereasca din timpul prigoanei evreilor a fost pistol cu apa pe langa ajutorul dat, asa ca am facut doua drumuri si am rezolvat problema, care, in mod normal, s-ar fi rezolvat cu minim 10 drumuri si o zi intreaga, utilizand sedanul lui.

Nu promite multe, dar face ce promite

Nu promite multe, dar face ce promite

Spatiul pentru cargo este pur si simplu imens, dat fiind faptul ca dimensiunile exterioare percepute de ochiul liber nu sunt atat de mari!

Accesul lateral nu este cel mai grozav

Accesul lateral nu este cel mai grozav

Manevrabilitatea in spatii inguste este mai mult decat buna, exemplul suprem venind cand am parcat la Piata Obor intre doua masini parcate paralel cu trotuarul. Spatiul disponibil pentru parcarea laterala era egal cu lungimea Citan-ului si inca vreo 40 cm.

Desi este mic pe dinafara...

Desi este mic pe dinafara…

O remarca trebuie facuta cand vine vorba despre usa culisanta de pe lateral.
Deoarece exista un prete din otel ce delimiteaza habitaclul de spatiul cargo, aceasta nu poate fi folosita pentru obiecte voluminoase, dar a fost utila, iar pozele facute in graba atesta acest lucru.

... Mercedes-Benz Citan este urias pe dinauntru!

… Mercedes-Benz Citan este urias pe dinauntru!

Am carat haine, schiuri, televizoare LED, mobila, clapari si alte lucruri trebuincioase prin casa, iar Citan le acomoda cu naturaletea cu care o closca is acopera puii de frig.

Desi am spalat masina inainte de sedinta foto, praful si-a facut prezenta

Desi am spalat masina inainte de sedinta foto, praful si-a facut prezenta

Consumul de combustibil a fost mai mult decat decent,inregistrand un consum, exclusiv in mediul urban, de aproximativ 6,2 l/100 Km, ceea ce este remarcabil, intr-adevar.
Am avut Citan la test pret de un weekend, dar a fost mai mult decat suficient sa imi dau seama de valoarea stelei de pe calandru.
Sedinta foto a fost facuta pe un frig care nu numai ca mi-a intrat in oase, dar cred ca mi-a schimbat inclusiv ADN-ul!
Asa ca nu am insistat prea mult, mai ales ca, desi fusese curatat, habitaclul se prafuise iar…

Un Mercedes-Benz stabileste noi standarde oriunde apare

Un Mercedes-Benz stabileste noi standarde oriunde apare

Desi este un vehicul utilitar, Mercedes-Benz Citan este si va fi un Mercedes-Benz.
A intors privirile in intersesctii si am ramas surprins si contrariat de modul in care era privit, in special de soferii altor vehicule utilitare: cu un respect amestecat cu interes si invidie, de cele mai multe ori.
Nu voi vorbi despre preturi, pentru ca rareori o fac si cine este interesat de ele se poate interesa mai bine la orice dealer.
Voi concluziona spunand ca Mercedes-Benz Citan m-a convins, desi l-am condus doar pret de 3 zile si vreo 300 km.
Se achita cu brio de sarcinile oricarei utilitare medii urbane si, in plus, o face cu stil.
Pentru ca despre asta e vorba in final ;).

Totul e bine cand se termina cu bine

Totul e bine cand se termina cu bine

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed