Acasa » Stiri » Saga Dieselgate continua: capul lui Liang il vrem!

Saga Dieselgate continua: capul lui Liang il vrem!

Postat in 28 august 2017
/
Comments are off for this post

de Dragos Grigore

Scandalul Dieselgate din SUA atinge noi culmi ale paroxismului, dar arata ca la ei legea este lege.

Dupa ce s-a dovedit ca nemtii sunt mai falsi si mai ipocriti decat oricine, sau la fel de mult ca restul lumii, daca vreti asa, pozand in monumente inchinate corectitudinii, justitia americana a decis: puscarie si amenzi!

Acum, cine stie despre ce este vorba, iar aici nu voi intra in detalii, are idee despre faptul ca ordinele au venit de sus. Consiliul director al grupului Volkswagen a stiut, a studiat modalitatea de pacalire a testelor americane si a aprobat linia de urmat.

Linie care a fost pusa in practica de minionii din laboratoare, in special ingineri.

Unul dintre ei este „fostul” angajat VW, James Liang, care a fost condamnat in Detroit pe data 25 August 2017 sa petreaca 40 de luni in inchisoare si sa plateasca si o amenda de 200.000 USD, pentru rolul sau in scandalul Dieselgate. Asta in conditiile in care procurorii au cerut o pedeapsa de trei ani si o amenda de 20.000 USD.

Doar ca judecatorul Sean Cox a avut alta parere si a tinut sa trimita un mesaj dur directorilor sau cel putin asa lasa impresia, in ciuda solicitarii echipei de avocati ai apararii care au cerut arest la domiciliu.

Problema este alta. Cei cu adevarat responsabili sunt cuminti in Germania si, desi au recunoscut ca sunt vinovati in strategia de inselare a autoritatilor americane, vor sta linistiti, pentru ca Germania nu are obiceiul sa extradeze cetatenii sai vinovati in alte tari, iar sentinta batarnului Liang va face acest lucru sa para  si mai putin probabil.

Desi scandalul a pornit de la Volkswagen si Audi, se pare ca americanii investigheaza minutios peste 10 milioane de vehicule diesel vandute de producatori europeni, printre care Mercedes-Benz si BMW, dar momentan sunt doar informatii neverificate.

Singurul director VW care va fi judecat pe teritoriul SUA este Oliver Schmidt, in poza de mai sus fiind in 2015 cand a primit premiul pentru cel mai bun motor la NAIAS pentru motorul de 1.8 L de pe VW Jetta, care a fost directorul centrului de mediu si inginerie din Auburn Hills, Michigan, unde au inventat sistemul de trisare.

Mai jos este poza de la Politie, dupa ce a fost arestat in SUA dupa ce a fost in vacanta in Florida.

Tot ce se stie despre Schmidt, in momentul de fata, este ca a pledat vinovat pe 4 August 2017 si asteapta sentinta, care va fi transmisa pe 6 Decembrie 2017.

Oricum, desi pare un cliseu, povestea este cat se poate de adevarata. Cei mari fumeaza trabucuri si, poate, isi vor vedea primele diminuate, iar cei mici infunda puscaria si isi vad viitorul distrus.

Articole similare